اعطا مطرح کرد؛

ضرورت تصویب تغییرات ساختار سازمانی شهرداری در شورا

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تغییرات ساختار سازمانی شهرداری گفت: این تغییرات باید به تصویب شورا برسد.

ضرورت تصویب تغییرات ساختار سازمانی شهرداری در شورابه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به تغییر در ساختار سازمانی شهرداری، اظهار کرد: این تغییرات در قالب تصمیم شورای اداری شهرداری صورت گرفته که بر اساس قانون خارج از حدود اختیارات شورا است.

وی تصریح کرد: در قالب این تغییرات سازمان نوسازی شهرداری ارتباطی کاملا موضوعی با معاونت شهرسازی دارد که از این حوزه جدا شده و به حوزه شهردار انتقال یافته است و مدیریت برنامه ریزی توسعه شهری ذیل معاونت مالی و اقتصادی شهری ایجاد شده است.

اعطا با اشاره به ماده 54 قانون شهرداری، تصریح کرد: سازمان اداری شهرداری‌ها به نسبت بودجه و درآمد و حجم کار شهرداری از طرف شهرداری با اطلاع انجمن شهر تهیه و پس از تصویب وزارت کشور به اجرا گذاشته شود.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: بعد از این قانون، قانون اصلاح پاره‌ای از این مواد قوانین مربوط به شهرداری و نوسازی در سال 51 به تصویب می‌رسد که بند 2 این قانون به صراحت اعلام می‌کند شهرداری پایتخت مجاز است موارد مذکور در بند 8 ماده 55 و 84 قانون شهرداری را پس از تصویب انجمن شهر اجرا کند.

وی خاطرنشان کرد: شورای اداری شهرداری تهران مطابق بند 4 ماده 75 آیین نامه استخدامی صرفا وظیفه بررسی و تأیید سازمان تفصیلی شهرداری تهران و موسسات تابعه را بر عهده دارد و از آ‌نجایی که تصمیماتی که در جلسه اخیر شورای اداری گرفته شده خارج از حدود وظایف آن بوده است، از شهرداری انتظار می‌رود دستور توقف اجرای تصمیمات یاد شده را ابلاغ کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار