رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ؛

مشکلی برای ذخیره سازی غلات نیست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با ظرفیت ۳۸۰ هزار تنی سیلو‌ها ، مشکلی برای ذخیر سازی غلات نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه ستاد پدافند غیر عامل گفت: ذخیره سازی سیلوی گندم یکی از اقدامات مهم جهاد کشاورزی در موضوع پدافند غیر عامل است که طی چند سال گذشته با برنامه ریزی مناسب سیلو‌های ذخیره سازی غلات در استان به میزان کافی ایجاد شده است.

خمسه اضافه کرد: کارگروه‌های اصلی و فرعی پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی باید بصورت فعال به زیر ساخت‌های پیشگیری از عوامل خسارت زا توجه کنند.

وی گفت: تعادل در تنظیم بازار محصولات کشاورزی در سال گذشته و جاری و تامین امنیت غذایی یکی از نمود‌های پدافند غیر عامل است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: زرمایش نحوه ذخیره سازی غلات و مواد پروتئینی باید در استان برگزار شود تا آمادگی بخش کشاورزی و بهره برداران در این زمینه مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد.

خمسه افزود : با توجه به اینکه استان قزوین جزو استان‌های مطرح کشور در زمینه تامین مرغ و تخم مرغ کشور است باید تدابیر لازم بروز مشکل برای واحد‌های تولیدی اندیشه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در سال گذشته آنفلوآنزای مرغی خسارت فراوانی به واحد‌های تولیدی ایجاد کرد و برای پیشگیری از اینگونه خسارت‌ها باید اقدامات لازم صورت گیرد.

خمسه اضافه کرد: با رایزنی انجام شده با اداره کل دامپزشکی برای جلوگیری از بروز بیماری بیشترین دز واکسن برای ایمن سازی واحد‌های مرغ در استان تهیه شده است.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری قزوین هم در این جلسه گفت : در شرایط تحریم های اقتصادی باید تهدیدهای بخش کشاورزی را شناسایی کرد و از حمله بیولوژیک به این بخش جلوگیری کرد .

افشار افزود : در حوزه زیر ساخت ها ؛ دستگاههای اجرایی برای موقع ضروری و مواجه با حوادث اقدامات اساسی را پیش بینی کنند .

انتهای پیام/

جلسه ستاد پدافند غیر عامل استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار