شبکه اجتماعی روسی حساب کاربری فرمانده ارتش میانمار را مسدود کرد

یک شبکه اجتماعی روسی حساب کاربری فرمانده ارتش میانمار را مسدود کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شبکه اجتماعی روسی وکونتاکت VKontakte همانند شبکه اجتماعی فیس بوک روز دوشنبه حساب کاربری فرمانده ارتش میانمار و یک راهب ملی گرای متهم به تبلیغ برای سرکوب اقلیت مسلمان روهینگیا را مسدود کرد.

 فیس بوک در پایان ماه اوت حساب‌های کاربری ژنرال مین آنگ هلینگ، فرمانده ارتش میانمار و حدود بیست شخص یا سازمان میانماری را در این شبکه اجتماعی مسدود و درباره علت آن اعلام کرد کارشناسان بین المللی عنوان کرده اند این افراد و سازمان‌ها "مرتکب نقض شدید حقوق بشر شده اند".

فیس بوک در حالی این خبر را اعلام کرد که ماموران تحقیق سازمان ملل متحد درخواست کرده اند دیوان دادگستری بین المللی فرمانده ارتش میانمار و پنج مقام بلند پایه این کشور را به اتهام "نسل کشی"، "ارتکاب جنایت علیه بشریت" و "جنایت جنگی" علیه روهینگیا‌ها تحت تعقیب قرار دهد.

فرمانده ارتش میانمار بلافاصله با باز کردن حسابی در شبکه اجتماعی وکونتاکت که کشور روسیه میزبان آن و متحد دولت میانمار است، به این درخواست سازمان ملل واکنش نشان داد.

به سرعت ۳۷ هزار نفر از طرفداران فرمانده ارتش میانمار در این حساب عضو شدند، اما روز دوشنبه با این پیام برخورد کردند که به "علت نقض شرایط خدمات وکونتاکت، این حساب مسدود شده است".

وکونتاکت در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد بعد از دریافت شکایت‌های زیادی از کاربران، حساب‌های مین آنگ هلینگ و راهب افراط گرا، ویراتو را "به طور دائمی مسدود کرده است".  

ویراتو راهب بودایی بانفوذی است که به عنوان یکی از مبلغان اسلام هراسی در این کشور واقع در جنوب شرق آسیا به شمار می‌رود که امروز به پاکسازی قومی اقلیت روهینگیا متهم است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آسیا ، اسلام ستیزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار