تاکید مجدد مجلس افغانستان بر بازنگری پیمان امنیتی کابل ـ واشنگتن

علیرغم مخالفت دولت افغانستان با بازنگری پیمان امنیتی کابل ـ واشنگتن، مجلس افغانستان بار دیگر بر بازنگری این پیمان امنیتی تاکید ورزید.

تاکید مجدد مجلس افغانستان بر بازنگری پیمان امنیتی کابل ـ واشنگتنبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که  عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان تصمیم مجلس بر بازنگری پیمان امنیتی با آمریکا را برخاسته از خواسته های شخصی شماری از سیاسیون می داند، مجلس افغانستان بار دیگر بر بازنگری این پیمان امنیتی تاکید ورزید.

عبدالرئوف ابراهیمی، رئیس مجلس افغانستان گفت: هدف از بازنگری این پیمان، نه اهداف سیاسی بلکه بهبود در وضعیت امنیتی کشور است

وی اظهار داشت: ایالات متحده و حکومت هر دو از تعهداتشان در این پیمان سرپیچی می‌کنند و حداقل با بازنگری این پیمان، می‌شود دو طرف امضا کننده را وادار ساخت تا مسئولیت هایشان را بپذیرند و به آن‌ عمل کنند.

رئیس مجلس افغانستان افزود: بحث بازنگری مفاد پیمان امنیتی در داخل تالار مجلس، با توجه به وضعیت ناامنی افغانستان که هر روز ما قربانی می‌دهیم و به خاطر دست یافتن به امنیت مردم افغانستان مطرح شده است.

شماری از اعضای مجلس افغانستان بیان کردند که آمریکا در عملی سازی این پیمان امنیتی با دولت افغانستان صادق نبوده است و باید این پیمان بازنگری شود.

قابل یادآوری است که روز گذشته عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی اعلام کرد که هیچ کسی حق فسخ پیمان امنیتی ابل ـ واشنگتن را ندارد. این در حالی است که بر اساس فقره پنجم ماده ۹۰ قانون اساسی افغانستان، «تصدیق معاهدات و میثاق‌های بین‌المللی یا فسخ الحاق افغانستان به آن» از اختیارات مجلس است.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار