فعالیت ۲۹۷ کانون فرهنگی هنری روستایی در استان کرمان

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: این کانون‌ها با استفاده از ظرفیت‌های موجود، در راستای حفاظت و احیای فرهنگ بومی روستا‌ها نقش موثری دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد ابدالی تکلو مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت:کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، شناسایی ظرفیت‌های روستایی را در راستای بالا بردن سطح مشارکت مردم در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی باید در دستور کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: همسو نمودن اهداف و برنامه‌های کانون با پتانسیل روستایی، تعیین فعالیت‌های فرهنگی متناسب با ساختار روستا و تهیه الگو‌های آموزشی نو آورانه در بعد فرهنگی و اجتماعی از جمله ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در بهبود وضعیت روستاهاست.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان افزود: اجرای الگو‌های تربیت فرهنگی در بین روستایی‌ها با حفظ هویت بومی و محلی بمنظور ترغیب ساختار جوانان جامعه روستایی به افزایش آگاهی دانش مدیریتی جامعه روستایی از کارکرد‌های کانون‌های مساجد روستایی بشمار می‌آید.

ابدالی تکلو با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف در مساجد روستا گفت: در بحث اشتغال و کار آفرینی روستاییان، آموزش و اشتغالزایی در بخش‌های قالی، پته، گلیم، صنایع دستی و خیاطی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کرمان برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی افزود: همکاری در اجرای جشن ازدواج ۱۲۰ زوج در مسجد، کسب رتبه‌های برتر کشوری سه سال متوالی در گروه‌های سرود، اختراع نرم افزار مسجد هوشمند و کسب رتبه برتر جشنواره روستا‌های دوستدار کتاب کشوری از دیگر فعالیت‌ها و دستاورد‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در روستا‌های استان کرمان است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان تاکید کرد: طراحی و اقدامات فرهنگی و معقولانه جهت رشد و آگاهی سواد رسانه در روستا، تدوین برنامه‌های فرهنگی برای پاسداشت و بازتولید هویت بومی محلی روستا از جمله راهکار‌هایی است که برای فعال‌تر شدن کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد روستایی استان باید در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد روستایی پل ارتباطی بین افراد و شبکه‌های اجتماعی و فرهنگی هستند و قادر به مشارکت در اداره امور و رفع مسائل روستا‌ها هستند.

انتهای پیام/ی

کانون‌های مساجد در حفاظت از فرهنگ بومی روستا نقش موثر دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار