لغو پروانه فعالیت چهار داروخانه دار متخلف در مازندران

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران از لغو پروانه فعالیت چهار داروخانه دار متخلف در استان خبرداد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، محمدرضا شیران معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران از برخورد قانونی با چهار داروخانه دار متخلف در استان خبر داد و گفت: تخلف این داورخانه‌ها را توزیع دارو خارج از شبکه  قاچاق بوده است .

وی  مجازات این داروخانه داران متخلف  را قطع سمهیه دارو، لغو قرارداد با بیمه و ابطال پروانه فعالیت  در استان بیان کرد .

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران به فعالیت ۵۰۰داروخانه در استان اشاره کرد افزود: سازمان‌های بیمه گر به تعهدات خود در حوزه دارویی عمل نکرده  که سبب شده بسیاری از داروخانه‌ها به دلیل عدم پرداخت بیمه‌ها با مشکل مالی مواجه شود بنابراین نمی‌توانند از شرکت‌ها دارو را خریداری و پاسخگوی مراجعه کنندگان باشند.

شیران گفت : داروی بیماران خاص در استان از طریق معاونت دارو و غذا در اختیار انجمن بیماران خاص قرار می‌گیرد تا میان  این بیماران استان توزیع شود.

وی افزود : ذخیره کافی دارو در انبار‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران وجود دارد که در مواقع اضطراری توزیع می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: یکی از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان راه اندازی انبار دارویی درغرب استان است که زمین آن به بیمارستان طالقانی چالوس تقبل کرده است.

وی افزود: در گذشته توزیع دارو در غرب استان با مشکل مواجه بود که برای رفع مشکلات غرب استان داروخانه ۱۳ آبان در پردیس رامسر ایجاد شده است.

شیران یکی دیگر از دلایل کمبود دارو را فرهنگ عمومی جامعه دانست و گفت: فرهنگ عمومی جامعه باید به سمت تجویز و مصرف صحیح دارو سمت هدایت کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران فروش داروی هورمون رشد به صورت غیرمجاز به باشگاه‌های بدن سازی را ضربه زدن به اعتماد مردم نسبت به شبکه سلامت دانست و هشدار داد: مصرف این هورمون‌ها بدون مجوز پزشک متخصص می‌تواند باعث بروز بیماری دیایت در مصرف کنندگان شود.

انتهای پیام /ر

هشدار به مصرف کنندکان دارو‌های هورمون رشد در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.