ارائه خدمات توانبخشی در طرح اردوی جهادی بسیج جامعه پزشکی

مدیر اجرایی بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در مورد اردوهای جهادی بسیج جامعه پزشکی سخن گفت

///////////////مهدی محمدپناه مدیر اجرایی بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد اردوهای جهادی این دانشگاه گفت: از نیمه سال گذشته طرح اردوهای جهادی توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی، تحت عنوان طرح شهید دکتر رهنمون طراحی شد.

با شروع هفته سلامت، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، از اردیبهشت سال جاری تیم‌های تخصصی خود را سازماندهی و به مناطق در نظر گرفته شده اعزام کرد، پیش از تدوین طرح شهید رهنمون طرح اردوهای جهادی را به صورت پراکنده برگزار می‌کردند.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر سه تیم عمومی و سه تیم توانبخشی متشکل از تیم کارشناسان در حوزه کار درمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی و ارتوپدی فنی، تیم پرستاری خانم و آقا و تیم روانشناسی، ساماندهی شده و در مناطق محروم و کم برخوردار به ارائه خدمات رایگان مشغول هستند.

محمد پناه گفت: در صورتی که  ابزار همراه تیم، جوابگوی بیماری نباشد، بیمار به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی یا دانشگاه های همکار فرستاده می شود تا مراحل درمان وی بصورت کامل پیگیری شود.

مدیر اجرایی بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در مورد خدمات تیم روانشناسی گفت:  مشاوره‌های کودک و بزرگسال، آموزش‌های گروهی، مشاوره خانواده،‌ مشاوره ازدواج،  مشاوره تحصیلی و ترک اعتیاد از جمله خدمات مشاوره‌ای تیم اردوی جهادی است، همچنین مشاوره در حوزه تغذیه و سالمند نیز این تیم به ارائه خدمات می پردازد.

///////////////

محمدپناه در مورد مناطق تحت پوشش طرح، گفت: از اردیبهشت سال گذشته تا شهریور 97، 22 تیم در  11 نوبت به مناطق چهار دانگه اسلامشهر،‌ صالح آباد شرقی و تقی آباد از توابع شهرری و یک نوبت هم در منطقه جوادیه اعزام شده‌اند.

وی گفت: در بخش سلامت، پیشگیری و آموزش بسیار حایز اهمیت است و با توجه به این موضوع،  طرح شهید رهنمون در بازه زمانی چهار ساله انجام خواهد شد و در صورت نیاز، بیمار به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی یا دیگر بیمارستان ها  ارجاع داده می شود.

 مدیر اجرایی بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بیان کرد:  از ابتدای سال  در این طرح بیش از سه هزار و 500 نفر در مناطق یاد شده ویزیت پزشکی و مشاوره را به صورت رایگان دریافت کردند.

وی در پایان تصریح کرد: پشتیبانی مالی تیم اردوی جهادی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، بسیج مناطق و برخی دهیاری‌ها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار