دور دنیا با نوآوران؛

از طراحی پوست مصنوعی تا شیوه‌ای شگفت انگیز برای درمان قطعی نخاع

یکی از استارت آپ‌ها موفق به طراحی پوست مصنوعی شده است که جایگزین پوست واقعی بدن انسان می‌شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که سبب رشد و پیشرفت جوامع و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از اختراعات ساخته در کشورهای جهان بپردازیم.

استفاده از کودهای گاوی به جای سوخت اتومبیل

به تازگی یکی از شرکت‌های خودرو سازی موفق شده است تا گاز متان را به سلول‌های سوختی تبدیل کند، این شرکت کودهای حیوانی  را به برق و هیدروژن تبدیل می‌کند و از آنها برای به حرکت در آوردن خودروهای برقی خود استفاده می‌کند.

از طراحی پوست مصنوعی برای بدن انسان تا درمان قطع نخاع به کمک این شیوه

 طراحی پوست مصنوعی به جای بدن واقعی انسان

گروهی از دانشمندان توانسته‌اند پوست انعطاف پذیری را برای بدن به وجود بیاورند که قابل کش آمدن دارد؛ به عبارت دیگر این پوست می‌تواند دقیقا همان فعالیت‌هایی را انجام دهد که پوست  واقعی انجام می‌دهد، هنگامی که قسمتی از پوست بدن از بین برود می‌توان آن را جایگزین پوست واقعی کرد.

از طراحی پوست مصنوعی برای بدن انسان تا درمان قطع نخاع به کمک این شیوه

درمان قطع نخاعی به کمک روش‌های جدید

دانشمندان روش جدیدی را برای درمان قطع نخاع ابداع کرده‌اند، در این روش تراشه‌هایی در مغز قرار می‌گیرد و سبب می‌شود تا افراد بتوانند پاهای خود را کنترل کنند، این تراشه‌ها اطلاعات مغزی افراد را به درستی با دیگر عضلات بدن می‌رسانند تا با تحریک عضلات بدن بتوان راه رفت.

درون این تراشه پالس‌های برقی وجود دارد که سبب می‌شود تا عضلات پا منقبض شود و همین انقباض در عضلات بدن سبب می‌شود تا تمام قسمت‌های بدن شروع به حرکت کند.

از طراحی پوست مصنوعی برای بدن انسان تا درمان قطع نخاع به کمک این شیوه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار