برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در خوزستان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: ۶ کمیته گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ۴ هزار و ۵۵۰ برنامه را در استان خوزستان اجرا می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار محمد علی‌پور، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: 6 کمیته گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ۴ هزار و ۵۵۰ برنامه را در استان اجرا می‌کنند این برنامه‌ها توسط نیروهای مسلح، صدا و سیمای خوزستان و آبادان، کمیته ایثارگران، کمیته فرهنگی ورزشی و ... تدوین شده است.

وی افزود: به دستور استاندار خوزستان در حال تدوین نقش شهرها در دوران دفاع مقدس توسط ادارات کل و فرمانداران هستیم. در این راستا نزدیک به ۳۷ تفاهم‌نامه نوشته شده است. همچنین در آستانه تشکیل ستاد تدفین شهدا در استان هستیم که از این به بعد خاکسپاری، جانمایی و بارگاه‌سازی پیکر شهدا به استان‌ها واگذار شده است.

علی‌پور عنوان کرد: عبرت گرفت از دفاع مقدس و یادگار گذاشتن آن مفاهیم برای نسل‌های آینده یکی از ضرورت‌هاست. ما که دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را درک کردیم، راحت می‌توانیم آن را برای نسل آینده به ودیعه بگذاریم. اگر این کار را نکنیم دیگران آن را انجام داده و نشانی غلط به جوانان می‌دهند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: فرآیند ساخت موزه 4 ساله شد و در نهایت پیمانکار کار از سوی تهران به ما معرفی شد اما بنیاد حفظ آثار خوزستان کارفرمای باغ موزه خواهد بود.

وی در پایان بیان داشت: با 20 میلیارد تومان بودجه‌ای که استانداری خوزستان به باغ موزه تخصیص داد، آماده شدیم که آن را به مناقصه بگذاریم که این کار با همکاری معاون عمرانی استانداری خوزستان به سرانجام رسید.

انتهای پیام/م

برنامه ریزی برای هفته دفاع مقدس در خوزستان

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.