با هدف توسعه ناوگان اورژانس هوایی فارس؛

راه اندازی اورژانس هوایی در داراب

سرپرست اورژانس کشور موافقت خود را با فعال شدن اورژانس هوایی در شهرستان داراب به عنوان پنجمین پایگاه اورژانس هوایی فارس، اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با هدف توسعه ناوگان اورژانس هوایی فارس و تکمیل چرخه‌های خدمات رسانی به مناطق محروم و دوردست استان و کشور، با راه اندازی اورژانس هوایی داراب، موافقت شد.

اورژانس هوایی فارس، به عنوان دومین اورژانس هوایی کشور پس از تهران، از سال ۱۳۸۰، راه اندازی شده است.

هجدهم مرداد ۹۳ که چند ماه از آغاز به کار طرح تحول نظام سلامت در کشور می‌گذشت، بسته خدمتی اورژانس هوایی این طرح عظیم ملی به عنوان تجربه‌ای مفید، با افتتاح ۱۴پایگاه همزمان در کشور، به اجرا درآمد که در فارس نیز این خدمت، رونق و توسعه بیشتری یافت.

با توجه به موقعیت جغرافیایی استان فارس، بعد مسافت و پیچیدگی مسیر‌های ارتباطی، پرواز‌های اورژانس هوایی، نقش موثری در توسعه خدمت رسانی به بیماران در اقصی نقاط صعب العبور استان و همچنین سرعت قابل توجه در نجات جان بیماران در معرض خطر مانند مصدومان سوانح ترافیکی جاده ای، بیماران قلبی و مبتلایان به سکته‌های مغزی ایفا می‌کند.

هم اکنون علاوه بر فعالیت اورژانس هوایی در شیراز و دیگر شهرستان‌های استان فارس، با راه اندازی اورژانس هوایی داراب، حلقه دیگری به این زنجیره خدمات رسانی افزوده شده و روند خدمات رسانی، سرعت افزون تری می‌یابد.

دکتر علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با یادآوری نقش و اهمیت فعالیت اورژانس هوایی در انتقال و درمان سریع‌تر بیماران نیازمند، راه اندازی این خدمت به مردم جنوب استان را در راستای اجرای عدالت در ارائه خدمات درمانی اعلام و ابراز امیدواری کرد که با حمایت مسوولان کشوری و همکاری مدیران شهرستانی و مردم خوب این مناطق، شاهد راه اندازی هر چه سریع‌تر اورژانس هوایی در این منطقه باشیم تا بیماران نیازمند، با دغدغه کمتر، خدمات درمانی لازم را دریافت کرده و از عواقب ناگوار در فوریت‌های پزشکی، پیشگیری شود.

انتهای پیام/ر

فعال شدن اورژانس هوایی در داراب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار