اعلام برنامه های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در تبریز

مسئول ستاد مشترک برگزاری مناسبت‌های مذهبی آذربایجان شرقی به تشریح برنامه‌های عزاداری روز‌های تاسوعا و عاشورا در تبریز پرداخت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  عباس دانش آرا مسئول ستاد مشترک برگزاری مناسبت‌های مذهبی آذربایجان شرقی با تشریح برنامه‌های عزاداری در روز‌های تاسوعا و عاشورا گفت: عزاداری‌های تاسوعا و عاشورای حسینی با شکوه‌تر از سال‌های قبل در میدان ساعت تبریز برگزار می‌شود.

وی افزود: عزاداری روز تاسوعا از ساعت ۱۰:۳۰ در میدان ساعت به طرف ارتش جنوبی ویژه خواهران و برادران برگزار می‌شود.

دانش آرا ادامه داد: سخنرانی روحانیان و نوحه خوانی مداحان شهر تبریز تا اذان ظهر ادامه دارد و سپس نماز جماعت ظهر و عصر با حضور شکوه عزاداران حسینی اقامه می‌شود.

وی همچنین اظهار داشت: برنامه عزاداری روز عاشورا نیز به همین ترتیب است و نماز ظهرعاشورا به امامت حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی اقامه می‌شود، عزاداران حسینی برای شرکت در نماز جماعت ظهر عاشورا حتما زیرانداز با خود همراه داشته باشند.

مسئول ستاد مشترک برگزاری مناسبت‌های مذهبی آذربایجان شرقی همچنین به برگزاری مراسم شام غریبان امام حسین (ع) اشاره کرد و بیان داشت: مراسم شام غریبان نیز در ساعت ۱۸ بعد از ظهر با حضور اقشار مختلف مردم و هیئات حسینی تبریز در میدان ساعت تبریز به صورت خیابانی برگزار خواهد شد. 

 

انتهای پیام/ش

عزاداری ماه محرم در تبریز

برچسب ها: ائمه اطهار ، قران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار