بازداشت ۲۴ کارگر فرودگاه استانبول به دلیل اعتراض به شرایط کاری

صد‌ها کارگر که در حال ساخت فرودگاه بزرگ استانبول هستند و برای تکمیل کردن این پروژه تا ماه آینده تحت فشار قرار گرفته‌اند، به شرایط ایمنی، ایاب‌و‎‌ذهاب و نقض قوانین کار معترض هستند.

بازداشت ۲۴ کارگر فرودگاه استانبول به دلیل اعتراض به شرایط کاریبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، دادگاهی در ترکیه چهارشنبه دستور داد ۲۴ نفر از کارگران و فعالانی که در اعتراض به شرایط کاری فرودگاه جدید استانبول تظاهرات کرده بودند، در بازداشتگاه بمانند. صد‌ها کارگر که در حال ساخت این فرودگاه بزرگ هستند و برای تکمیل کردن این پروژه تا ماه آینده تحت فشار قرار گرفته اند به شرایط ایمنی، ایاب و ذهاب و نقض قوانین کار معترض هستند.

بیشتر کسانی که بازداشت شده بودند آزاد شدند، ولی ۴۳ نفر از آن‌ها دادگاهی شدند. ۲۴ نفر از آن‌ها در بازداشتگاه ماندند، اما ۱۹ نفر تحت نظارت قضایی آزاد شدند. افرادی که بازداشت شده اند به ارتکاب جرائمی مانند تخریب اموال عمومی، نقض قوانین تظاهرات و سرپیچی از دستور پلیس متهم شده اند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه این پروژه را ترتیب داده تا استانبول را به قطب مسافرتی جهانی تبدیل کند. حدود ۳۶ هزار نفر در این پروژه کار می‌کنند و قرار است فرودگاه در ۲۹ اکتبر به طور رسمی افتتاح شود. پس از آن پرواز‌های فرودگاه بین المللی آتاتورک به این فرودگاه منتقل می‌شوند و بلافاصله آتاتورک تعطیل می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار