باکتری که قادر به تولید برق است

باکتری های متنوعی در بدن انسان زندگی می کنند که برخی از آنها شگفتی‌ساز هستند و کارکردهای عجیب و غریبی دارند.

باکتری که قادر به تولید برق استبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برخی باکتری‌ها تاثیر مثبتی بر روی سلامت انسان دارند و برخی دیگر از آنها موجب ابتلای انسان به بیماری می‌شوند.

حال برای نخستین بار محققان دانشگاه برکلی آمریکا موفق به شناسایی باکتری عجیبی شده اند که در درون روده انسان زندگی می کند و قادر به تولید برق است.

محققان از چندی قبل از وجود باکتری هایی که قادر به تولید برق هستند، اطلاع داشتند. اما این اولین بار است که یک باکتری با چنین ویژگی منحصر به فردی در داخل بدن انسان شناسایی می شود. باکتری های قادر به تولید برق معمولا در دریاچه ها، درون خاک و در داخل دریچه های هیدروترمال و در مجموع در محیط های اسیدی زندگی می کنند و برای تصفیه آب، تولید باتری و تخمیر پنیر، ماست والکل قابل استفاده هستند.


بیشتربخوانید:باتری که با باکتری شارژ می‌شود 


از جمله باکتری هایی که قابلیت تولید برق دارند و ممکن است در بدن یافت شوند، می توان به Listeria monocytogenes، Clostridium perfringens، Enterococcus faecalis، streptococcus و Lactobacilliاشاره کرد که باکتری هایی بیماری زاد هستند و از جمله عوامل ابتلا به بیماری هایی مانند اسهال و حتی سقط جنین هستند.

باکتری های یادشده می توانند تا حداکثر 500 میکروآمپر برق تولید کنند و احتمالا می توان در آینده از این روش برای تبدیل باکتری ها به ابزاری برای ارتقای سلامت و مقابله با بیماری ها استفاده کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

شناسایی باکتری که برق تولید می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.