نذری های محرمی که بدست محرومان رسید

نذر فرهنگی خیرین طی روزهای تاسوعا و عاشورا در روستا‌های محروم شهرستان ریگان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا فلاح ، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: با همکاری خیرین امام رئوف و تهران به هزار نفر از دانش آموز مناطق محروم و روستا‌های صعب العبور در آستانه سال تحصیلی جدید، اقلام کیف مدرسه و کفش نو همراه بابسته لوازم تحریر در قالب طرح ارمغان مهر اهدا شد.

رضا فلاح تصریح کرد: در اجرای این طرح باحضور و اقدامات داوطلبان جمعیت هلال احمر در مناطق محروم کشور و در همه حوزه‌ها مشهود است و این اقدام خدا پسندانه که با همکاری نیکوکارن و خیرین امام رئوف و تهران در قالب طرح ارمغان مهر انجام شد شعف و شادی کودکان را برای ورود به مدرسه دوچندان مینماید.

از اجرای نذر فرهنگی خیرین امام رئوف تا توزیع غذای گرم در ماه محرم توسط خیرین دواطلب جمعیت هلال احمر در ریگان

وی تصریح کرد: خشکسالی‌های اخیر منجر به نداشتن کسب در آمد خانواده‌های روستاییان که اغلب کشاورز هستند شده است و این قدامات خیرین مسبب شوق تحصیلی خانواده‌ها ودانش آموزان و مانع از ترک تحصیلی کودکان در مناطق محروم می‌شود.

فلاح تاکیدکرد: این اقدامات، ثواب و اجر زیادی دارد و با توجه به اجرای این نذر فرهنگی در ایام تاسوا و عاشورا قطعا برکت و اجر مضاعف برای مسببان این امر خواهد بود.

توزیع غذای نذری بین خانواده‌های محروم روستایی شهرستان ریگان

بهزاد عارف رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ریگان گفت: در محرم حسینی با حمایت خیرین امام رئوف تعداد هزار پرس غذای گرم توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر بین خانواده‌های روستا‌های محروم شهرستان ریگان توزیع شد.

وی ضمن تشکر از خیرین تهران در این اقدام خداپسندانه افزود: خشکسالی‌های اخیر خسارات جدی به وجود آورده که  منجر به فقر بیشتر در منطقه شده است و امروز باخانواده‌هایی روبرو بودیم که بیش از ماه‌ها از امکان مصرف پروتئین گوشت محروم بوده اند و با توجه به فراونی نذورات در شهر‌های بزرگ از خیرینی که نیازمندان را در روستا‌های دور سر سفره آقا ابا عبدالله میهمان میکنند سپاسگزاریم و این آمادگی از سوی داوطلبان منطقه وجود دارد که در صورت حمایت مالی نیکوکارن این گونه پروژه با بهره مندی از امکانات و ظرفیت‌های موجود با همکاری جوانان داوطلب مطابق بانیت خیرین اجرا شود.

از اجرای نذر فرهنگی خیرین امام رئوف تا توزیع غذای گرم در ماه محرم توسط خیرین دواطلب جمعیت هلال احمر در ریگان

عارف تصریح کرد:نذری ماه محرم در ریگان با هفتاد کیلو گرم گوشت گرم و صد و بیست کیلو گرم برنج به ارزش پنجاه میلیون ریال توسط داوطلبان و امداگران جوان جمعیت هلال احمر از آغازین ساعت روز عاشورا شروع شد تا نیمروز تعداد ۱۰۰۰ پرس غذا طبخ و آماده سازی که بین محرومان توزیع شد.

اهدا آب سردکن از سوی خیرین به مدارس روستایی در مناطق محروم شهرستان ریگان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ریگان افزود: با همکاری خیرین مراکز سایر استان‌ها از سال گذشته تا کنون چندین دستگاه آب سردکن با هدف تامین آب سالم برای مدارس روستایی شهرستان ریگان نصب شده است.

از اجرای نذر فرهنگی خیرین امام رئوف تا توزیع غذای گرم در ماه محرم توسط خیرین دواطلب جمعیت هلال احمر در ریگان

عارف تصریح کرد:با توجه به طوفان‌های شن و گرمای شدید هوا در فصل مدارس این منطقه عموما در مدارس با نصب تانکر جهت آب شرب دانش آموزان اقدام شده است که می‌طلبد باجذب حمایت خیرین در جهت ارتقا شرایط بهداشتی وضعیت موجود گام‌هایی برداشت و با نصب این آب سردکن حدود صد نفر از دانش آموزان این مدرسه روستایی از نعمت آب سالم برخوردار می‌شوند.

شهرستان ریگان با ضریب محرومیت ۹ یکی از شهرستان‌های محروم در شرق کشور می‌باشد که تا مرکز استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/ی

اجرای نذر فرهنگی خیرین در ریگان

برچسب ها: هلال احمر ، محرم97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هخامنش سعیدی
۰۹:۰۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
برای کمک گردن ب چ شماره حسابی باید پول ریخت؟ یا کالا اهدا کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
خداخیرتون بده