نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه زنجان در خطبه های امروز نماز جمعه به ادامه عزاداری ها تا 15 محرم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، حجت الاسلام والمسلمین خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به این که عزاداری ها باید تا 15 محرم ادامه داشته باشد گفت : اصل عزاداری پس از عاشورا است.

خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره این که قیام امام حسینی(ع ) تنها یک حادثه نبود، بلکه یک اقدام با هدف بود افزود : با درک اهداف مکتب سیدالشهدا در میابیم که امام حسین(ع ) در برابر دشمنان ایستادگی کرد و زیر بار ظلم نرفت.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) هنگامی‌که مشاهده کرد دین اسلام دست یزید افتاده، پس از مرگ معاویه با احساس مسئولیت، آشکارا علیه یزید قیام کردند.

خطیب نماز جمعه زنجان با قدردانی از مداحان و عزاداران حسینی گفت : امسال نسبت به سال های گذشته مراسم های عزاداری سید و سالار شهیدان پر محتوا و غنی تر بود و این حاصل تلاش همه مردم ولایی و حسینی زنجان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان این که , رزمندگان ما هم به تاسی از امام حسین(ع ) و قیام آن حضرت در هشت سال جنگ تحمیلی در برابر دشمنان ایستادگی کردند اظهار کرد : دشمن با ترویج ناامیدی و بدبینی تلاش می کند که به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند .

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی تاکید کرد که مردم باید در برابر نقشه های شوم دشمن آگاه باشند و با بصیرت رفتار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت : همانطور که تبلیغات دروغین و تقویت حس بد بینی از اسلام و اهل بیت (ع) در زمان معصومین هم وجود داشت امروز هم ابزار دشمنی دشمنان است ولی ما باید با هوشیاری کامل حسینی وار و زینبی وار عمل کنیم.

وی در ادامه به فرارسیدن ماه مهر و شروع سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: امسال ۴ میلیون دانشجو در آموزشگاه‌ها و ۱۴ میلیون دانش‌آموز در مدارس به عنوان آینده سازان کشور حضور خواهند داشت.

انتهای پیام /ک


خطبه های نماز جمعه زنجان در 30 شهریور ماه

برچسب ها: محرم 97 ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.