پوشش ۶۰ درصدی بیمه سلامت در استان کرمان

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: هم اکنون بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

پوشش ۶۰ درصدی بیمه سلامت دراستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمد جعفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت:پرداخت حق بیمه ملاک تشخیص سازمان اصلی بیمه گر است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند افزود: لازم است با همه مراکز درمانی، خصوصی و سرپایی قرارداد داشته باشیم تا مردم دغدغه دسترسی فیزیکی و مالی برای دریافت خدمات نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت کاری ما در سال جاری مدیریت هزینه‌های درمانی مردم و سازمان است بیان کرد: در ۶ ماه گذشته سال جاری بیش از ۲۵ میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه‌های درمانی صورت گرفته و این در حالی است که ارائه خدمت به بیماران در همه مراکز سرپایی و بستری در حال انجام است و همه قرارداد‌های ما با مراکز درمانی کمافی السابق به قوت خود باقی است و ماهانه قریب به ۵۰ میلیارد تومان خرید از مراکز درمانی داریم.

وی افزود: با گسترش خدمت در روستا‌ها در قالب پزشک خانواده با دریافت ویزیت ۵ هزار ریال دسترسی در روستا‌ها ایجاد و با گسترش کلینیک‌های ویژه در شهر‌ها ویزیت و دسترسی به کمتر از ۵۰ هزار ریال در همه شهر‌های استان ایجاد شده تا درمان مردم دچار اختلال نشود.

جعفری با تاکید بر اینکه خوشبختانه نارضایتی در ارائه خدمات ویزیت، دارو، پارکلینیک و بستری در نیمه اول سال جاری نداشته ایم، با اشاره به شرایط سخت اقتصادی که به وجود آمده، افزود: به هیچ عنوان قصد افزیش تعرفه‌ها وجود ندارد این در حالی است که در قیمت داروی بیماران سرطانی و بیماران خاص به شدت افزایش داشته و دو برابر شده ضمن آنکه باید تاکید کرد که همچنان سهم عمده آن را بیمه تعهد و پرداخت می‌کند تا فشار کمتری به بیماران بیاید.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با تاکید بر اینکه کشور خوب و با آرامش و امنیتی داریم که این مهم نیز به راحتی به دست نیامده، گفت: باید باور کنیم که در شرایط جنگ هستیم و شرایط را درک کنیم. همانطور که در زمان هشت سال دفاع مقدس مردم همراه بوده و یکدیگر و شرایط را درک می‌کردند.

با متصل کردن بانک‌های اطلاعاتی سازمان‌های بیمه گر، به سازمان بیمه گر اصلی؛ یکپارچگی به وجود خواهد آمد که با این کار دفترچه مازاد برای افراد دیگر صادر نخواهد شد.

انتهای پیام/ح

پوشش بیمه سلامت درکرمان 60درصدی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار