رحیمی: در ۲۱ رشته شرکت کننده داریم / رویکردمان بیشتر آموزشی و فرهنگی است

سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک جوانان: کاروان ما در حال حاضر ۴۹ سهمیه در ۱۷ فدراسیون و ۲۱ رشته دارد و این سهمیه نهایی است.

رحیمی:شرایط کاروان اعزامی خوب است/شانسمان برای کسب سکو از دور قبل بیشتر است

اصغر رحیمی سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک جوانان آرژانتین در گفتوگو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد جزئیات این کاروان گفت: کاروان ما در حال حاضر 49 سهمیه ( 15 دختر و 34 پسر ) در 17 فدراسیون و 21 رشته  دارد. این سهمیه نهایی است و اضافه و کم نخواهد شد. در بعضی از رشته ها ما در 2 بخش سهمیه گرفتیم به مانند قایقرانی و کشتی. کاروان ما کلا در 2 گروه به مسابقات اعزام می شود و در یک گروه  بر می گردند. ما فقط فهرست  نفرات را به کمیته بین المللی المپیک تحویل داده ایم و بلیط را آن ها از آژانسی که طرف قرار داد کمیته بین المللی المپیک است تهیه کرده اند.

او در مورد زمان آغاز مسابقات گفت: اولین گروه ورزشکاران کشورمان 10 مهر ماه اعزام می شوند و دومین گروه  ورزشکاران کشورمان در 12 مهر ماه به آرژانتین اعزام می شوند. افتتاحیه مسابقات 14 مهر است و مسابقات به مدت 2 هفته ادامه دارد و 26 مهر ماه اختتامیه بازی ها برگزار می شود. کل کاروان کشورمان در تاریخ 27 مهر ماه به کشور باز خواهند گشت.

رحیمی در مورد رویکرد کمیته ملی المپیک در این مسابقات گفت: رویکرد کمیته ملی المپیک در این بازی ها بیشتر معطوف به بحث آموزشی و فرهنگی است. کمیته ملی المپیک به این نتیجه رسیده است که افراد در این سن آموزش پذیرتر هستند تا ورزشکاران بزرگ سال. ورزشکارانی به این مسابقات اعزام می شوند که بسیار جدی باشند و بین ورزشکاران برای اعزام رقابت وجود داشته باشد.

او در مورد انگیزه ورزشکاران در این مسابقات گفت: المپیک جوانان، تنها المپیکی است که فقط یکبار ورزشکاران می توانند در آن شرکت کنند. در المپیک ورزشکارانی هستند که سه یا چهار بار در این مسابقات شرکت کرده اند اما فقط یکبار می توان در مسابقات المپیک جوانان شرکت کرد. به همین علت ورزشکاران ما برای اینکه خاطره خوبی از این دوران خود داشته باشند تمام تلاش خود را برای گرفتن بهترین نتیجه انجام می دهند. این موضوع تنها برای ما ایرانی  نیست و دیگر کشور ها نیز همین شرایط را در این مسابقات دارند.

 اصغر رحیمی در مورد هدف اصلی کمیته ملی المپیک در این مسابقات گفت: در این مسابقات با توجه به صحبت هایی که با بازیکنان و کادر فنی کرده ایم و نشست هایی که با فدراسیون ها داشته ایم، مهمترین مساله این است که کاروان کشورمان بدون حاشیه و با اخلاق در خور نام ایران در این مسابقات شرکت کند. مساله مدال آوری نیز در جایگاه خودش از اهمیت بالایی برخوردار است که انشالله بتوانیم از دوره ی قبل که توانستیم با کسب 3 طلا و 3 برنز در مکان بیست و چهارم قرار بگیریم، مدال های بیشتری بدست آوریم و جایگاه بهتری کسب کنیم.

او در مورد پیش بینی اش از عملکرد کاروان اعزامی ایران به این مسابقات گفت: در این دوره هم تعداد شرکت کنندگان ما بیشتر شده است و هم پیش بینی در رده جوانان کارسختی است چون رقبا ناشناخته هستند. با این حال احتمالا مدال های این دوره 2 برابر دوره ی گذشته خواهد بود.

او در مورد حاشیه های کاروان ایران در بازی های آسیایی جاکارتا 2018 گفت: اتفاقات تلخ و شیرینی در بازی های آسیایی برای کاروان ما رخ داد و هنوز این فرصت را پیدا نکرده ایم که در کنار مسئولین فدراسیون های مربوطه جلسات جمع بندی را برگزار کنیم و به بررسی این این اتفاق ها بپردازیم. برنامه داریم در ستاد عالی با حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک جلسه ای برگزار کنیم  به بررسی تمام رشته های حاضر در جام ملت های آسیا بپردازیم.

رحیمی در مورد تدابیرشان برای جلوگیری از ایجاد حاشیه در کاروان اعزامی به المپیک جوانان آرژانتین گفت: جلسات متعددی با  فدراسیون ها و کادر فن و ورزشکاران اعزامی داشته ایم و خواهیم داشت. تمام تلاش ما این است که هیچ اتفاق ناخوش آیند و حاشیه ای برای کاروان اعزامی رخ ندهد. با هر مدالی که بدست می آوریم و پرچم کشورمان را بالا می بریم امکان دارد با یک حرکت ناشایست توسط یک مربی یا بازیکن، بازتابی داشته باشد که برای نام ایران بد تمام شود. هدف ما این است که ایران سربلند ما سربلند باقی بماند.

او در مورد پاداش مدال آوران گفت: پاداش در نظر گرفته شده است و در هیئت اجرایی نیز مصوب شده است و  قرار است که یک بررسی مجدد صورت بگیرد و با نهایی شدن تصمیم این موضوع را رسانه ای خواهیم کرد. مقدار پاداشی که پیش بینی کرده ایم چیزی حدود 2 برابر سری قبل مسابقات است.

با توجه به بازدیدی که از محل برگزاری مسابقات و شهر بوینس آیرس داشته ایم و تجربه هایی که داشته ایم به نظر می رسد میزبان با توجه به اینکه این مسابقات در رده سنی جوانان برگزار می شود بعضی چیزها را شاید خیلی جدی نگیرد. به عنوان مثال بحث اسکان ورزشکاران. اتاق های کوچک و تخت هایی که اصلا مناسب ورزشکاران نیست و اینکه ما در رشته های مختلفمان ورزشکاران بالای 100 کیلو داریم. مسئولین مسابقات از تخت هایی استفاده کرده اند که اصلا مناسب این رده سنی و این مسابقات نیست. در مورد این موضوع ما تذکر داده ایم که اگر شما در حال برگزاری المپیک هستید باید استاندارد های المپیک را نیز رعایت کنید. هیچ دفتر سرپرستی در اختیار ما گذاشته نشده است. حتی برای حمل و نقل هیچ امکاناتی در اختیار ما قرار ندادند. ما به وسیله سفارتمان در بوینس آیرس در حال رایزنی هستیم تا چند ماشین اجاره کنیم تا بتوانیم حمل و نقلمان را در آن جا انجام بدهیم.

رحیمی در مورد میزان امنیت در آرژانتین گفت: سطح ارتباطات ما با کشور آرژانتین بسیار سرد و محدود است. شب گذشته که با کاردانمان صحبت می کردم ایشون هم تاکید داشت این موضوعی است که در کشور آرژانتین وجود دارد. ما باید تمام تلاش خودمان را بکنیم هم در بخش رسانه و هم با هماهنگی با ورزشکاران و مربیانمان با مشکل خاصی در این مسابقات بر نخوریم.

** اصغر رحیمی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های المپیک جوانان بوینس آیرس در نشست خبری که صبح امروز 31 شهریور در محل کمیته ملی المپیک با حضور شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک برگزار شد نیز گفت: شانس مدال آوری ما در سومین دوره این رقابت‌ها که از 14 تا 26 مهرماه در آرژانتین برگزار می‌شود بالا است و می‌توان گفت نسبت به دور قبل که سه طلا و سه برنز به دست آوردیم شانس بیشتری برای کسب سکو خواهیم داشت چرا که در این دوره ما با تعداد ورزشکاران بیشتری شرکت خواهیم کرد.

رحیمی اظهار داشت: با مکاتبات انجام شده با فدراسیون پزشکی معاینات بازیکنان انجام شده و به صورت رندوم تست دوپینگ بازیکنان انجام شده است. تیم پزشکی کاروان ایران شامل 2 نفر است.

او درباره قوانین جدید رشته پینگ پنگ مبنی بر اینکه پینگ پنگ بازان باید حتما در بخش میکس شرکت کنند اذعان داشت: این موضوع صحت دارد، مسابقات در 2 بخش میکس و انفرادی برگزار می‌شود. ما ثبت نام امین احمدیان را انجام داده ایم و بلیت هم برای او تهیه کردیم حالا جمع بندی می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم در کدام بخش شرکت کند.

او گفت: بازی‌های المپیک جوانان نو پا است و نیازمند به پیگیری‌های بیشتری دارد. جلسه ای با دوستان در سازمان میراث‌فرهنگی داشتیم و فایل‌هایی را به پنج زبان زنده دنیا آماده کرده‌ایم. در این بسته‌ها که نام آن‌ها ایران شناسی است توضیح کاملی درخصوص شرایط ایران داده شده که ورزشکاران باهم تبادل خواهند کرد.

رحیمی درباره پوش رسانه ای مسابقات گفت:در سال گذشته که جلسه سرپرستان کاروان برگزار شد در این خصوص فعالیت های مناسبی انجام شده و اتفاق خوبی افتاده است که بخشی از مسابقات در المپیک پارک برگزار می شود که خیلی از رشته ها همان جا است و می توان پوشش خبری مناسبی داد.

او درادامه درمورد دلخوری هایش مبنی بر عدم معرفی به عنوان خبره ورزشی در انتخابات کمیته ملی المپیک نیز اظهار داشت: از نظر من این بحث تمام شده است و دیگر موضوعیتی ندارد. من کارمند کمیته ملی المپیک هستم و در هر بخشی که نیاز باشد، خدمت می کنم.


بیشتر بخوانید:

حضور داور بین‌المللی ایران در بازی‌های المپیک جوانان

کیارستمی: سکان هدایت تیم ملی تیروکمان را در اختیار مربیان داخلی می‌دهیم

حذف چهار ملی پوش بوکس ایران از مسابقات قهرمانی جهان


نفرات کاروان ایران در بازی‌های المپیک جوانان

  • شمشیربازی یک پسر
  • وزنه برداری دو پسر
  • تنیس روی میز یک پسر
  • دوومیدانی سه پسر
  • سوارکاری یک پسر
  • ژیمناستیک یک پسر
  • بسکتبال۳*۳ چهار نفر
  • کاراته ۳ دختر و دو پسر
  • تیراندازی دو پسر
  • تکواندو سه دختر و سه پسر
  • جودو یک دختر و یک پسر
  • فوتسال تیم ۱۰ نفر
  • بوکس یک پسر
  • شنا یک پسر
  • تیروکمان یک دختر و یک پسر
  • کشتی آزاد دو پسر
  • کشتی فرنگی دو پسر
  • قایقرانی دو دختر و یک پسر

انتهای پیام/

صحبت‌های رحیمی در نشست خبری پیش از بازی‌های المپیک جوانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار