اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس با شعار محوری ما توانستیم

برنامه های هفته دفاع مقدس با شعار محوری ما توانستیم در کرمانشاه برگزار می شود .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سرتیپ دوم پاسدار مراد علی محمدی دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس کرمانشاه از برگزاری ۱۵۰۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در کرمانشاه خبر داد.

وی گفت : برنامه فرهنگی ، اجتماعی ،نظامی و ورزشی در سطح استان کرمانشاه با هدف ترویج و فرهنگ ایثار و شهادت و خود باوری دینی و ملی برگزار می شود.

وی افزود:برنامه های هفته دفاع مقدس با شعار محوری  ما توانستیم و مبتنی بر ایجاد وحدت و همبستگی ملی و تقویت روحیه انقلابی و عاشورایی خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به همگرایی مذاهب مختلف استان در جریان دفاع مقدس، بیان کرد: در تلاشیم تا به تبیین نقش مذاهب در جریان دفاع مقدس بپردازیم و همچنین مقاومت های اولیه مردم استان خصوصا عشایر را در نقاط مرزی که نقش مهمی در پیروزی اولیه در جنگ تحمیلی ایفا کرد و اجازه نداند، عراقی ها به اهداف خود برای تصرف نقاط غربی استان دست پیدا کنند بپردازیم.

محمدی با اشاره به اینکه مردم غیور استان کرمانشاه در جریان دفاع مقدس۹ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند، گفت: آمار بالای شهدای مردمی استان نشان از حضور مستقیم مردم این استان و مقاومت جانانه آن ها در حماسه هشت سال دفاع مقدس دارد.

وی اظهار داشت: روزهای هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا هفتم مهر ماه به ترتیب با عناوین « صلابت و سلحشوری نیروهای مسلح و صنعت دفاعی»، «علم و معرفت»، «دفاع ملی، جوانان و بصیرت افزایی»، «انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبار ستیزی»، «اقتصاد مقاومتی پشتیبانی مردمی و اصناف، آمادگی دفاعی»، «شهیدان، رزمندگان، عزت‌مداران»، «ولایت مداری، زنان و خانواده» و «فرماندهان، مسئولان، حماسه‌آفرینان، ولایت‌مداران» نامگذاری شده است.

محمدی گفت: برگزاری نشست های هم‌اندیشی، توجه به نقش محوری اقشار،اصناف، اقوام و مذاهب در در پیشبرد اهداف ۸ سال دفاع مقدس، نگاه ویژه به وحدت ، همبستگی ملی و ولایت مداری توجه به معرفی فرهاندهان شاخص و توجه ویژه به بهره‌گیری از ظرفیت موجود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با تولید محتوا، برنامه‌سازی و انعکاس برنامه‌های متنوع ، تجلیل از ایثارگران دوران دفاع مقدس و خانواده‌های ایشان از سیاست‌های اجرایی برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان دانست.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: با توجه به ظرفیت موجود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای تبیین اهداف انقلاب اسلامی و دستاوردهای حماسه ۸ سال دفاع مقدس از سیاست های کاری ستاد مطرح کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه با رژه نیروهای مسلح در روز ۳۱ شهریور آغاز خواهد شد، بیان کرد: مراسم رژه شهر کرمانشاه ساعت هشت صبح در بزرگراه حضرت امام خمینی (ره) به میزبانی قرارگاه منطقه ای غرب نزاجا برگزار خواهد شد، و همچنین در شهرستان‌های اسلام آباد غرب، سرپل ذهاب، هرسین، قصرشیرین و جوانرود نیز رژه نیروهای مسلح برگزار می گردد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس پرداخت و نواختن زنگ ایثار و مقاومت ، تجلیل از سربازان نمونه، مراسم حماسه مردم گیلانغرب و برگزاری رزمایش با افلاکیان توسط سپاه حضرت نبی اکرم (ص) را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

محمدی برگزاری مراسم صبح شعر دفاع مقدس با نام « پلاک ها و چفیه ها» برای کودکان ونوجوانان، برپایی نمایشگاه از کربلا تا شام در پارک شاهد، عطرافشانی گلزار شهدای استان در تاریخ پنجم مهرماه ساعت ۱۱ صبح ، دیدار با خانواده معظم شهدا، پیاده‌روی خانوادگی، فضاسازی تبلیغاتی و محیط شهری ، برگزاری مسابقات متنوع ورزشی و برگزاری یادواره شهدای اصناف و عشایر در جهت تبیین نقش اصناف و عشایر در دفاع مقدس، اعزام پیشکسوتان دفاع مقدس به شهرها و بخش های مختلف استان به عنوان راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را از دیگر برنامه های ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان کرمانشاه بیان کرد.

 

 

انتهای پیام/د

اعلام برنامه های هفته دفاع مقدس در کرمانشاه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار