خاکستر ناشی از احتراق زغال‌سنگ در نیروگاه کارولینای شمالی آب‌های این منطقه را آلوده کرد+ تصاویر

در پی وزش توفان فلورنس، خاکستر ناشی از احتراق زغال‎سنگ از محل یک نیروگاه قدیمی در ایالت کارولینای شمالی به یک رودخانه و یک دریاچه نشت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در پی وزش توفان فلورنس، مواد مشکوکی که گفته می‌شود خاکستر ناشی از احتراق زغال‎سنگ است، از محل یک نیروگاه قدیمی در ایالت کارولینای شمالی آمریکا به یک رودخانه و یک دریاچه نشت کرده و آب را آلوده کرده است.

نشست خاکستر ناشی از احتراق زغال‌سنگ به آب یک رودخانه و دریاچه در کارولینای شمالی+ تصاویر

انتشار خاکستری مشکوک از بقایای یک نیروگاه تولید برق در منطقه ویلمینگتون در ایالت کارولینای شمالی آمریکا باعث شده است نگرانی ها درباره آلودگی رودخانه "کِیپ فییر" در این منطقه تشدید شود.

توفان فلورنس در روزهای اخیر دو ایالت کارولینای شمالی و جنوبی را درنوردید. بارش شدید باران در این منطقه و طغیان رودخانه باعث شد یکی از سدهای بزرگ منطقه ترک بردارد و آب از آن سرریز شود. آب بسیار زیادی در پشت این سد نگهداری می شود. آبی که از این سد سرریز می شود وارد نیروگاه قدیمی مستقر در نزدیکی سد شده و زباله ها و مواد بر جای مانده از این نیروگاه را وارد رودخانه کِیپ فییر کرده است. ادامه این وضع ممکن است به آلوده شدن هرچه بیشتر این رودخانه منجر شود.

نشست خاکستر ناشی از احتراق زغال‌سنگ به آب یک رودخانه و دریاچه در کارولینای شمالی+ تصاویر

شاهدان گفته‌اند موادی خاکستری را در برخی نقاط رودخانه کِیپ فییر دیده‌اند و مسئولان نیروگاه برق هم گفته‌اند این مواد از بقایای احتراق زغال‎سنگی است که در نیروگاه مورد استفاده قرار گرفته است.

فعالان محیط زیست هم با بررسی آب رودخانه کِیپ فییر در مناطق مختلف اعلام کرده‌اند مواد مشکوکی را روی سطح آب این رودخانه مشاهده کرده‌اند، که باعث آلوده شدن آب، بروز مشکلات زیست محیطی و به خطر افتادن حیات حیوانات و آبزیان منطقه، مانند لاکپشت ها و ماهی ها شده است.

نشست خاکستر ناشی از احتراق زغال‌سنگ به آب یک رودخانه و دریاچه در کارولینای شمالی+ تصاویر

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار