نماینده مجلس افغانستان تهدید به خودسوزی کرد

نماینده‌ تخار در مجلس افغانستان و نامزد حذف شده از فهرست‌ نهایی نامزدان انتخابات پارلمانی پیش رو هشدار داد که اگر قضیه حذف شدن او پیگیری نشود هفته‌ آینده خود را با بنزین در تالار مجلس آتش خواهد زد.

نماینده مجلس افغانستان تهدید به خودسوزی کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مریم کوفی، نماینده‌ تخار در مجلس افغانستان و نامزد حذف شده از فهرست‌ نهایی نامزدان انتخابات پارلمانی پیش رو، در نشست عمومی امروز مجلس هشدار داد که اگر قضیه حذف شدن او پیگیری نشود هفته‌ آینده خود را با بنزین در تالار مجلس آتش خواهد زد.

خانم کوفی ادعای کمیسیون شکایات انتخاباتی علیه وی مبنی بر داشتن افراد مسلح غیر مسئول را رد کرد و خواستار ارائه سند از سوی این کمیسیون شد.

به گفته‌ او، اگر کوچکترین سندی علیه او ارائه شود وی حاضر به معذرت خواهی از مردم افغانستان است و اگر کمیسیون سندی ارائه نکند، باید از او و مردم افغانستان معذرت خواهی کنند.

این عضو مجلس افغانستان خاطرنشان کرد که هیچ نهاد و گروهی نمی‌تواند با حذف نام او از فهرست‌ نهایی نامزدان انتخابات پارلمانی پیش ‌رو حق شهروندی وی را سلب کند.

کوفی همچنین با بیان ‌اینکه جرم، عملی فردی است و نمی‌تواند به پای بستگان فرد مجرم ختم شود یادآور شد که اگر از اعضای فامیل او کسی مرتکب جرم شده است به او مربوط نمی شود.

وی همچنین حذف خود از فهرست‌ نهایی نامزدان انتخابات پارلمانی را سیاسی دانست و افزود که دو شب قبل از اعلام فهرست ‌نهایی نامزدان، رئیس کمیسیون شکایات او را به خانه شخصی خود دعوت و مطالبه پول کرده بود.

این در حالی است که کمیسیون شکایات انتخاباتی حدود یک‌ماه پیش مریم کوفی و خواهرش فوزیه کوفی را به همراه 33 تن دیگر به جرایم مختلف متهم کرده و نام آنها را از فهرست نهایی نامزدان انتخابات پارلمانی پیش‌ رو حذف کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.