آغاز تحصیل بیش از 18 هزار نوآموز در قالب جشن غنچه ها در اردبیل

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بیش از 18 هزار نوآموز پیش دبستانی در 966 مرکز آموزشی فعالیت های خود را آغاز کردند.

احمد ناصری، مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: پیشرفت های امروز ایران اسلامی مدیون رشادت ها و حماسه های ایثارگرانی است که از جان و مال خود گذشتند و امروز امنیت جامعه بواسطه حماسه های این عزیزان است.

وی اظهار داشت: یادآوری شهدای کربلا در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان بیانگر این است که می خواهیم روح شهادت و آزادگی در تمامی مراحل زندگیمان ساری و جاری باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه 40 هزار نفر دانش آموز در مدارس بخش غیر دولتی تحصیل می کنند، گفت: توسعه بخش غیر دولتی یکی از اهداف اصلی آموزش و پرورش می باشد که در سند تحول بنیادین نیز بدان تاکید شده است.

ناصری افزود: کیفیت و استاندارد های مورد نظر در تعلیم و تربیت بایستی در مدارس دولتی و غیر دولتی مورد نظارت قرار گیرد تا آموزش و پرورشی پویا داشته باشیم.

وی در ادامه مدرسه و کلاس را مبنای پیشرفت در حوزه های مختلف علمی و اقتصادی در کشور عنوان کرد و تصریح نمود: باید از فرصت های ایجاد شده برای رسیدن به موفقیت های بزرگ نهایت استفاده را بکنیم.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با عنوان اینکه 244 هزار دانش آموز و نزدیک به 20 هزار فرهنگی از اول مهرماه در کلاس های درسی حضور خواهند یافت.

ناصری با عنوان اینکه روزانه 50 هزار نفر از والدین در مدارس برای پیگیری فعالیت های آموزشی و پروشی حضور پیدا می کنند، از مدیران مدارس خواست تا  فضا را برای حضور والدین در فرایند تعلیم و تربیت فراهم آورند.

وی با اشاره به اینکه هر چند دوره پیش دبستانی دوره رسمی در تعلیم و تربیت نیست ولی با این حال آموزش و پرورش در جذب نوآموزان در دوره پیش دبستانی اهتمام ویژه ای دارد، خاطر نشان ساخت: سال گذشته 80 درصد نوآموزان استان در دوره پیش دبستانی جذب شده بودند که این مقدار بالای میانگین کشوری بود.

وی گفت: با وجود فعالیت های بخش غیر دولتی در مناطق شهری، آموزش و پرورش با صرف هزینه تعلیم و تربیت نوآموزان دوره پیش دبستانی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته را در برنامه های خود جای داده است.

انتهای پیام/ح

جذب 80 درصد نوآموزان استان در دوره پیش دبستانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.