موگرینی: زنان قربانی خشونت هستند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت علی‌رغم اینکه زنان بازیگران اصلی در جامعه، اقتصاد، نهاد‌ها و سیاست خارجی هستند، اما عموما قربانی خشونت می‌شوند.

موگرینی: زنان قربانی خشونت هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از برگزاری نخستین نشست «زنان وزیر خارجه» در مونترال گفت: نخستین نشست زنان وزیر خارجه به این خاطر برگزار شد که زنان عموما قربانی خشونت هستند.

فدریکا موگرینی در کنفرانس خبری با کریستیا فریلند، وزیر خارجه کانادا در مونترال گفت: کانادا و اتحادیه اروپا در موضوعات مختلف دیدگاه مشترک دارند که از جمله آن حقوق بشر و چندجانبه گرایی و اهمیت سرمایه گذاری در نظم بین المللی است.

وی افزود: (نشست) مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای همه ما فرصتی برای همکاری در جهت تقویت و حمایت سیستم سازمان ملل متحد خواهد بود. این مسئله در کانون دیدگاه چندجانبه گرایی ما قرار دارد.

فدریکا موگرینی تاکید کرد: نخستین نشست با عنوان «زنان وزیر خارجه» به این خاطر برگزار شد که زنان عموما قربانیان هستند. قربانیان مناقشه ها و خشونت ها در همه جهان هستند اما آنها همچنین بازیگران اصلی در جامعه، اقتصاد، نهادها و سیاست خارجی و دفاع و دیگر موضوعات هستند. بنابراین، ما می خواهیم نشان دهیم زنان بیشتری در قدرت هستند و مسئولیت تصمیم گیری را برعهده می گیرند و در مجموع از این قدرت به نفع زنان و علاوه بر این برای همه جامعه استفاده می کنند.

موگرینی گفت: ما همچنین درباره همه مسائل که در میز وزرای خارجه قرار دارد، از سوریه تا اوکراین تا نیکاراگوئه و پیشگیری از مناقشه ها و اهداف توسعه پایدار گفتگو کردیم. ما تصمیم گرفتیم همکاری نزدیک با یکدیگر داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار