مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی خبر داد؛

آسیب رسانی دو میلیارد ریالی شکارچیان متخلف به محیط زیست

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ماموران یگان حفاظت خراسان رضوی ۲۷ نفر شکارچی متخلف را در آخرین هفته شهریور ماه در این استان دستگیر کردند.

آسیب رسانی دو میلیارد ریالی شکارچیان متخلف به محیط زیستبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان با گشت‌های شبانه روزی و مستمر در آخرین هفته شهریور ماه که مصادف با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بود ۲۷ نفر شکار چی و صیاد حرفه‌ای را دستگیر کردند.

وی افزود: از این تعداد ۱۰ صیاد حرفه‌ای از استان‌های جنوبی جهت صید پرندگان شکاری با ارزش به این استان آمده بودند که با اقدام به موقع مامورین یگان حفاظت در ۵ گروه درسطح استان دستگیر و روانه بازداشتگاه شدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت : یک بهله پرنده شکاری با ارزش بالابان، ۲ بهله دلیجه ونیز ۱۲ قطعه قمری، ۵ قطعه گنجشک و ۵ قطعه کبوتر که به عنوان طعمه استفاده می‌شداز شکارچیان کشف و ضبط شد.

همتی با اشاره به کشف ابزار و ادوات شکار و صید همچون ۱۰ عدد کوخط و ۲۰ عدد شپچه (نوعی دام) به همراه تعدادی تور پرنده گیری از متهمان  افزود: تمامی ادوات مکشوفه معدوم و باند این متخلفین متلاشی شد.

وی گفت: در یک اقدام غافل گیر کننده یک صیاد حرفه‌ای که ۳۵۰ قطعه انواع پرنده وحشی صید کرده بود نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده متخلف به مراجع قضایی معرفی گردید.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خرسان رضوی افزود: ۱۷ نفر شکارچی متخلف دیگر که تعدادی از این از افراد شکارچی حرفه‌ای و سابقه دار استان بودند با هوشیاری مامورین یگان در دام قانون افتاده و از آن‌ها تعداد ۱۲ قبضه سلاح شکاری، لاشه ۸ راس قوچ وحشی، یک راس آهو، ۲ رأس خرگوش و یک راس گراز کشف شد.

همتی با  اشاره به تشکیل پرونده برای متخلفین و هدایت به مراجع قضایی گفت: ضرر و زیان وارده به محیط زیست از طرف این شکارچیان حدود دو میلیارد ریال بوده که متخلفین می‌بایست به حساب دولت واریز کنند.

وی خاطر نشان ساخت:مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی در تمام ایام حتی تعطیلات با هوشیاری و قدرت و با تمام امکانات در اختیار از این میراث گرانبهای الهی حفاظت و حراست می‌کنند و در صورت هر گونه تخلف شکار و صید با قدرت و بدون اغماض با شکارچیان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام//ا.س
 

دستگیری شکارچیان متخلف در خراسان رضوی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.