معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم عنوان کرد؛

به صدا درآمدن زنگ نماز در مدارس استان قم

حمزه ای گفت:امروز همزمان با بازگشایی مدارس، زنگ نماز ظهر به صورت نمادین توسط امامان جمعه استان در چهار ناحیه نواخته می شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ناصرحمزه ای  معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم با بیان این که نسبت به جمعیت مدارس، مربی یا معاون پرورشی فعالیت می کند،گفت: به هرمدرسه ای که از 150 تا 200 دانش آموز داشته باشد، معاون یا مربی پرورشی، بین 200 تا 350 دانش آموز، معاون پرورشی و هر مدرسه ای که بیش از 350 دانش آموز داشته باشد، علاوه بر معاون ،به تناسب هر 15 دانش آموز، یک ساعت مربی پرورشی تعلق می گیرد.

وی دربخش دیگری از سخنان خود به موضوع نمازجماعت در مدارس نیز اشاره کرد و افزود: در کلیه مراکز آموزشی این استان نمازخانه وجود دارد و نماز جماعت درتمام مدارس از مقطع ابتدایی تا متوسطه دوم اقامه می شود.

حمزه ای گفت: امروز همزمان با بازگشایی مدارس، زنگ نماز ظهر به صورت نمادین توسط امامان جمعه استان در چهار ناحیه نواخته می شود.

وی عنوان کرد: کمتر از 10 مدرسه روستایی با جمعیت بسیار کم، نمازخانه مستقل وجود ندارد و نماز جماعت معمولا در یکی از کلاس ها، راهرو یا حیاط مدرسه برگزار خواهد شد.

به گفته وی،طبق سند راهبردی توسعه، نیم ساعت از زمان برنامه درسی دانش آموزان به نمازاختصاص داردکه در این رابطه 648 امام جماعت روحانی نماز را در مدارس اقامه می کنند.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش قم بیان کرد: امسال حدود 30 میلیارد ریال تجهیزات مورد نیاز مدارس خریداری و توزیع شده است.

سهراب مقدمی تصریح کرد: این تجهیزات شامل لوازم آزمایشگاهی، تجهیزات هنرستان ها، میز، نیمکت، لوازم ورزشی، لوازم جایگزین و لوازم هوشمند سازی می باشد.

وی عنوان کرد: با توجه به این که تمام مدارس نیاز به تعمیرات جزیی داشتند، اعتباری نیز به این امر اختصاص داده شد و تعمیرات جزیی در همه مدارس اجرا گردید.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات امسال بهسازی فضای مدارس و اداره های آموزش و پرورش برای سهولت در تردد معلولان بود.
در سال تحصیلی جدید، حدود 255 هزار دانش آموز در مدارس مشغول به تحصیل می شوند.

انتهای پیام /ح

۹۴۱ مربی و معاون پرورشی درمدارس قم فعال شدند/30 میلیارد ریال تجهیزات برای مدارس قم خریداری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار