عطسه صبحگاهی نشانه کدام بیماری است؟

عطسه یک واکنش آلرژیک است که یکی از علل آن میتواند تغییر آب و هوا باشد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  عطسه های مکرر صبحگاهی و یک خطر جدی! حتما در اطراف شما هم افرادی هستند که چند دقیقه‌ای از ابتدای روز را با عطسه‌های صبحگاهی درگیر هستند. عطسه‌های مکرر به همراه خارش در بینی می‌توانند نشانه‌هایی باشند از وجود عفونت و باکتری در بدن.

پزشکان متخصص معتقدند که ۲۰ تا ۲۵ بار عطسه زدن خصوصا در اول صبح بیشتر به خاطر نوع واکنش آلرژیک است و یکی از دلایل اصلی این نوع عطسه زدنِ به اصطلاح بی‌انتها می‌تواند تغییرات آب و هوا باشد که کار را برای بدن دشوار می‌سازد تا بتواند خودش را با تغییرات ناگهانی وفق دهد. علاوه بر این، تغییر ناگهانی و بارز در محیط نه تنها باعث کاهش قدرت ایمنی بدن شده بلکه خطر بروز عفونت را هم افزایش می‌دهد و همین مسبب واکنش‌های آلرژیک می‌شود.


بیشتربخوانید : کدام بیماری‌ها خود را با گوش درد نشان می‌دهند؟


از دیگر علل عطسه مداوم نپوشیدن لباس مناسب است (برخی از افراد نسبت به ذرات نخی یا لباس‌های ساخته شده از پلی استر حساسیت دارند) و زمانی که می‌خواهید بخوابید، این نوع لباس‌ها منجر به بروز واکنش‌های آلرژیک می‌شود که به محض بیدار شدن هنگام صبح خود را نشان می‌دهد. از طرفی خوابیدن در اتاقِ تهویه هوا یا درست زیر کولر که هوا مستقیما وارد بینی می‌شود هم می‌تواند یکی از دلایل عطسه صبح گاهی باشد.

در چنین شرایطی، ترجیحا سعی کنید اگر هوای بیرون خیلی سرد بود بیرون نروید و از طرفی از خوردن غذاهای سرد خودداری کنید. خوردن آب یخ یا خامه یخی هم به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، چون منجر به واکنش آلرژیک خواهد شد و وضعیت را بد‌تر خواهد کرد. اگر این مشکل بیش از پنج روز ادامه یافت، می‌تواند نشانه عفونت سینوسی یا عفونت گلو و بینی باشد و باید به پزشک مراجعه کنید.

منبع:برنا

انتهای پیام/

عطسه‌های مکرربرای بدن خطرناک است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.