آب باغات قدیمی منطقه طارم سفلی تامین شد

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: از محل تخصیص ۲۵ میلیون متر مکعب آب سد سفید رود، آب مورد نیاز باغات قدیمی روستا‌های بخش طارم سفلی تامین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ فاطمه خمسه رییس سازمان جهادکشاورزی استان در جلسه مشترک پیگیر‌ی تخصیص ۲۵ میلیون متر مکعب آب شاهرود گفت: برداشت آب از محل مخزن سد سفید رود، برای روستا‌هایی که دارای باغات قدیمی هستند، در صورت دارا بودن توجیهات فنی و نبود معارضات اجتماعی از محل تخصیص ۲۵ میلیون متر مکعب برای صدور مجوز به شرکت آب منطقه‌ای معرفی می‌شوند.

به گفته وی، همچنین برای طرح‌های دارای پروانه بهره برداری و همچنین طرح‌های عمومی که مشمول همه بهره برداران می‌شود، صدور مجوز تخصیص بلامانع است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد: با توجه به مغایرت در مساحت اراضی و باغات موجود در بعضی از روستا‌ها، مقرر شد در جلسات مشترک آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی مغایرت‌های موجود برطرف شود.

خمسه با اشاره به این نکته که برای بخش اعظمی از این سهیمه تخصیصی، پروانه و مجوز بهره برداری صادر شده است، گفت: با رایزنی با مدیران شرکت مدیریت منابع آب ایران مقررشد برای متقاضیان دارای مجوز شرایط لازم برای اجرای طرح‌های کشاورزی هموار شود.

به گفته وی، در حال حاضر از میزان ۲۵ میلیون متر مکعب تخصیص آب شاهرود به استان قزوین تا کنون برای ۱۵ میلیون متر مکعب مجوز بهره برداری صادر شده است و برای ۱۰ میلیون متر مکعب باقی مانده در تلاش هستیم مجوز بهره برداری دریافت شود.

انتهای پیام/

جلسه مشترک پیگیر‌ی تخصیص ۲۵ میلیون متر مکعب آب شاهرود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار