میرباقری گفت: امروز رسانه ملی مخاطبی بیش از ۸۰ میلیون دارد و باید برای مواجه شدن با آنها توانی وافر داشت.

خودتان را برای مواجه شدن با مخاطبان میلیونی آماده کنیدبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ معاون سیمای رسانه ملی در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه صداوسیما گفت: امروز رسانه ملی در مواجهه با افکار عمومی مردم ایران، مخاطب بیش از ۸۰ میلیونی دارد و باید برای مواجه شدن با مخاطبان میلیونی، توان وافری داشته باشید.

دکتر میرباقری با تأکید بر اینکه امروز قطعاً رسانه ملی اثرگذارترین حوزه شکل‌گیری افکار عمومی مردم ایران است، تصریح کرد: ما برای اینکه پیام‌مان را به مردم برسانیم ۱۷ شبکه ملی راه‌اندازی کردیم که شبانه‌روز برای مخاطبان برنامه تولید و پخش می‌کنند. هر کدام از این شبکه‌ها چندین گروه دارند که برنامه‌های مختلفی تولید می‌کنند و باید با یکدیگر وحدت داشته باشند تا بتوانیم در جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی، نیاز امروز رسانه جمهوری اسلامی در حوزه تلویزیون را برآورده کنیم.

میرباقری با بیان اینکه برنامه‌سازی، عملیاتی‌ترین سطحی است که امروز رسانه ملی به آن نیازمند است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌ها، سیاست‌ها و آرمان‌های مخصوص خود را دارد و به همین دلیل کمتر می‌تواند از تولیدات دیگر کشور‌ها به صورت تأمینی استفاده کند؛ بر همین اساس به نیروی انسانی کارآمد بیش‌تری نیاز داریم تا بتوانند در برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و فهم مسائل عمومی کشور در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کمک‌رسان رسانه ملی باشد.

او افزود: ما در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران امکانات وسیعی در اختیار داریم و در تعامل نزدیک با اساتید و دانشجویان دانشگاه صداوسیما، این ظرفیت در اختیار برنامه‌سازان جوان قرار دارد تا دانشجویان بتوانند مخاطب و مصرف‌کننده نهایی را بسته به علایق و توانایی‌هایشان، در هر یک از سطوح تعیین شده قرار دهند.

معاون سیما گفت: برنامه‌سازی نیازمند نقشه راه است و باید برنامه‌سازان بر اساس راهبرد‌های تعیین شده و تأکید بر دو عنصر مهم «سیاست‌ها برای چه موقعیتی طراحی می‌شوند» و «آرمان ما چه خواهد بود» عمل کنند.

میرباقری در ادامه با اشاره به اینکه مرحله جوانی خصوصاً دوره دانشجویی، نقطه عطفی در تعیین سرنوشت جوانانی است که تصمیم گرفته اند در دانشگاه صداوسیما تحصیل کنند، تصریح کرد: با ابزار علم، ایمان و عمل به عالی‌ترین وجه، زمینه شکوفایی استعدادهای‌تان را در رسانه ملی فراهم کنید.

تبلیغات گسترده رسانه‌های فارسی زبان معاند در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی

شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صداوسیما نیز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید ۹۸-۹۷ این دانشگاه با بیان اینکه امروز در ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و در جریان تبلیغات گسترده رسانه‌های فارسی زبان معاند، بحث نسبت هنر، رسانه و مبارزه بیش از پیش نمایان شده است، گفت: امروزه جنگ تمام عیار فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران برپا شده است و دشمنان در تلاش هستند تا مردم از فرق سر تا نوک پا، غربی شوند.

رئیس دانشگاه صداوسیما با اشاره به تلاش‌های غرب برای تاثیرگذاری بر فرهنگ مردم منطقه خاورمیانه به هر شکل ممکن حتی راه اندازی جنگ، افزود: باید برای مقابله با این توطئه‌ها به ابزار هنر متعهد مجهز شویم.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: هنرمندان ما زمانی می‌توانند بی‌دغدغه کوله‌بار مسئولیت را زمین بگذارند که مطمئن باشند مردم بدون اتکای به غیر به جایی رسیده‌اند.

در این مراسم، حسن زارعیان، سرپرست معاونت آموزش و پژوهش دانشگاه صداوسیما نیز گزارشی از پذیرش دانشجویان جدید این دانشگاه در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در سال ۹۸-۹۷ ارائه کرد.

اهدای کرسی استاد افتخاری به احمدرضا درویش

در بخش دیگری از این مراسم و با حضور مرتضی میرباقری معاون سیما، عبدالکریم خیامی رئیس مرکز طرح و برنامه معاونت سیما، شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صداوسیما و پدر و مادر شهید جواد نظام‌دوست (یکی از دو شهید گمنام آرامیده در محوطه دانشگاه صداوسیما که سال ۹۳ هویت او از طریق آزمایش دی. ان.‌ای شناسایی شد) با اهدای سپاس‌نامه از احمدرضا درویش، کارگردان برجسته کشورمان که آثار فاخری در زمینه دفاع مقدس تولید کرده است، قدردانی و کرسی استاد افتخاری دانشگاه صداوسیما به او اهدا شد.

در ادامه این آیین، از سعید کرابی، سعید ترکاشوند، امیر موسیوند، محمدرضا قایمی‌نژاد، امیررضا بشیری و رضا کاظمی کرد علیوند، شش نفر از قبول شدگان نهایی دانشگاه صداوسیما در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که بدون سهمیه، حائز کسب بهترین رتبه کشوری شدند، قدردانی شد.

در پایان این مراسم نیز از احمدرضا منصف، مهران آقاگل‌زاده، احمد حق‌شناس، ایرانمهر سلیمی، علی‌اصغر بنائیان، حسین نوری، زکیه مستعان، مهدی شاطرانلو، رسول محمودی‌یمین، مهرداد پشاآبادی، آرش محمدی، سید احمد موسوی و مسعود رفیع، ۱۳ تن از دانش آموختگان دارای بالاترین معد‌کل دانشگاه صداوسیما، قدردانی شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: صدا و سیما ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار