اسپانیا از نجات بیش از ۴۰۰ مهاجر در آب‌های ساحلی خود خبر داد

سازمان امداد و نجات دریایی اسپانیا اعلام کرد بیش از چهارصد و چهل مهاجر را که تلاش داشتند با عبور از مسیر خطرناک دریای مدیترانه خود را از شمال آفریقا به اروپا برسانند، نجات داده است.

اسپانیا از نجات بیش از ۴۰۰ مهاجر در آب‌های ساحلی خود خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس، سازمان امداد و نجات دریایی اسپانیا اعلام کرد بیش از چهارصد و چهل مهاجر را که تلاش داشتند با عبور از مسیر خطرناک دریای مدیترانه خود را از شمال آفریقا به اروپا برسانند نجات داده است. 

به گفته این سازمان، به استثنای یک شناور که در نزدیکی جزیره مایورکا رهگیری شد و مهاجران سوار بر آن نجات داده شدند، دیگر قایق‌ها در سواحل جنوبی این کشور یافت شدند.

به گفته سازمان ملل، از ابتدای امسال تاکنون بیش از سیصد مهاجر در تلاش برای عبور از دریای مدیترانه و رفتن به اسپانیا جان خود را از دست داده اند. تعداد کل مهاجرانی که در حین تلاش برای عبور از این دریا و رساندن خود به اروپا غرق شده اند به بیش از هزار و ششصد نفر می‌رسد.

افزایش اخیر شمار مهاجران ورودی به اسپانیا باعث شده است ارائه خدمات عمومی در این کشور تحت فشار فزاینده قرار بگیرد. دولت اسپانیا همچنین از سوی دیگر به علت امتناع ایتالیا از ارائه خدمات بشردوستانه به مهاجرانی که قایق‌های آن‌ها به سواحل این کشور می‌رسند، تحت فشار‌های بیشتری قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار