ادعای نیکی هیلی: آمریکا به دنبال تغییر حکومت در ایران نیست

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، امروز مدعی شد واشنگتن علی‌رغم تنش‌های فزاینده‌اش با ایران به دنبال تغییر نظام در این کشور و یا هیچ جای دیگری نیست.

ادعای نیکی هیلی: آمریکا به دنبال تغییر حکومت در ایران نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، امروز (یکشنبه) در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی. ان. ان. مدعی شد واشنگتن علی‌رغم تنش‌های فزاینده‌اش با ایران به دنبال تغییر حکومت در این کشور و یا هیچ جای دیگری نیست.

در گزارش سی. ان. ان. آمده است نیکی هیلی در حالی این اظهارات را بیان می کند که جنگ لفظی میان آمریکا و ایران در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ تشدید شده است.

ترامپ پس از راهیابی به کاخ سفید تمرکز بر ایران را به عنوان محور اصلی سیاست خارجی دولت خود برگزیده است. خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران (برجام) و بازگرداندن دوباره تحریم های واشنگتن علیه تهران از نمونه های بارز رویکرد خصمانه ترامپ در قبال ایران است.

ترامپ چهارم مهرماه، ریاست نشست شورای امنیت با موضوع «منع اشاعه» را بر عهده خواهد داشت. هیلی در گفتگو با سی. ان. ان. در ادامه گزافه‌گویی های خود علیه کشورمان از جامعه بین الملل خواست ایران را در قبال اقداماتش بازخواست کنند. وی همچنین مدعی شد اقتصاد ایران پس از خروج ترامپ از توافق هسته‌ای سقوط کرده است.

هیلی در حالی تلاش آمریکا برای تغییر نظام در ایران را رد می کند که بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، رودی جولیانی، وکیل و مشاور ترامپ، روز گذشته در گردهمایی گروهک تروریستی منافقین در هتل «شرایتون» شهر نیویورک آمریکا، مدعی شد تحریم‌های آمریکا می‌تواند منجر به تغییر حکومت در ایران شود. جولیانی همچنین خطاب به حاضران در این گردهمایی گفت: بسیار زودتر از آنچه تصور می کنید در یک «ایران آزاد» با شما دیدار خواهم کرد. رودی جولیانی همچنین اذعان کرده برای سخنرانی در گردهمایی روز گذشته منافقین از سرکردگان این گروهک تروریستی پول دریافت کرده است، اما از اعلام مبلغ آن طفره رفت. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار