صدور مجوز تاسیس 2 مرکز جدید سوء مصرف مواد مخدر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، از فعالیت 127 مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 14 مرکز دولتی و مابقی خصوصی است.

صدور مجوز تاسیس 2 مرکز جدید سوء مصرف مواد مخدربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  ابهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  گفت: امسال مجوز تاسیس 2 مرکز جدید سوء مصرف مواد مخدر در شهرستان های قصرشیرین و روانسر صادر شد و این مراکز نیز اکنون فعال است.

وی در ادامه افزود: در نیمه نخست امسال تعداد بیماران تحت درمان مراکز سوء مصرف مواد مخدر(MMT ) و بیماران HIV که در این مراکز تحت درمان متادون قرار گرفتند نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته که نشان از اعتماد بیماران و خانواده هایشان به این مراکز است.

وی گفت: یکی از اقدام های مهم اداره سلامت روان و اعتیاد معاونت درمان دانشگاه در سال جاری، گسترش پوشش بیمه ای بیماران اعتیادی بوده است به طوری که سال گذشته تنها پنج مرکز دولتی زیرپوشش بیمه سلامت بود اما امسال هفت مرکز دولتی و چهار مرکز خصوصی مراکز سوء مصرف مواد زیرپوشش بیمه ای قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: 16 مرکز خصوصی دیگر نیز در دست اقدام است و بر این اساس 33 درصد هزینه توسط بیمار و67 درصد توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، استقرار کامل سامانه ثبت خدمات درمان سوء مصرف مواد را از دیگر اقدام های ارزنده اداره سلامت روان و اعتیاد معاونت درمان دانشگاه دانست و افزود: این سامانه از سال 1395 ابلاغ شد اما در نیمه نخست سال جاری به طور کامل در مراکز دولتی و خصوصی سوء مصرف مواد به منظور ثبت روزانه خدمات استقرار یافت.

روشنی نظارت مستمر بر مراکز سوء مصرف مواد را از مهمترین وظایف اداره سلامت و روان معاونت درمان دانشگاه دانست و گفت: در 6 ماه نخست سال جاری 350 مورد بازدید تیم نظارتی این اداره انجام شده که براساس آن جلسات و کمیسیون های نظارت و رسیدگی به مشکلات مراکز MMT برگزار شده است.

انتهای  پیام/ز

نظارت مستمر بر مراکز سوء مصرف مواد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.