به همت اتاق بازرگانی کرمان ،

افتتاح مدرسه سه کلاسه روستای حشمر ثلاث باباجانی

مدرسه سه کلاسه روستای زلزله زده حشمر ثلاث باباجانی که به همت اتاق بازرگانی کرمان بازسازی شده بود به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه داریوش پناهی دبیرکل اتاق بازرگانی کرمانشاه در  مراسم افتتاح مدرسه با اشاره به تفاهم نامه ای که در بهمن ماه سال گذشته بین اتاق بازرگانی ایران، استانداری کرمانشاه و سازمان نوسازی مدارس کرمانشاه منعقد شد، گفت: اتاق بازرگانی ایران متعهد شد که تعداد 50 باب مدرسه در مناطق زلزله زده را بازسازی کند.

وی با بیان اینکه کار بازسازی تعداد زیادی از این مدارس آغاز به کار شده و در حال ساخت است، یادآوری کرد: امروز شاهد افتتاح اولین مدرسه به همت اتاق بازرگانی کرمان و در روستای حشمر هستیم.

به گفته پناهی، تمام هزینه های ساخت این مدرسه توسط اتاق بازرگانی کرمان و خیرین عضو این اتاق تامین شده است.
در ادامه صادق خدادادی فرماندار ثلاث باباجانی نیز از خیرین و اتاق بازرگانی کرمان برای ساخت این مدرسه قدردانی کرد.

وی افزود: مدرسه این روستا در جریان زلزله آسیب دیده و امروز با همکاری اتاق بازرگانی شاهد بازسازی آن هستیم.
خدادادی از روستای حشمر به عنوان یکی از روستاهای شهیدپرور استان یاد کرد که 13 شهید تقدیم اسلام کرده و امروز نیازمند توجه ویژه است.

امیری دبیر اتاق بازرگانی استان کرمان نیز با اشاره به بهره برداری از مدرسه روستای حشمر، گفت: خدا را شاکریم که این مدرسه در ابتدای سال تحصیلی جدید به بهره برداری رسید.

وی از حمایت های فعالین اقتصادی کرمان چه در ساخت این مدرسه و چه در کمک های غیر نقدی در زمان زلزله به این منطقه یاد کرد و افزود: حدود 220میلیون تومان برای ساخت مدرسه ،60 میلیون تومان مواد غذایی از طریق ارومیه و حدود 600 میلیون تومان مواد غذایی ،البسه ، مواد شوینده و ... به مناطق زلزله زده ارسال شده است که در مجموع حدود 800 میلیون تومان کمک های نقدی و غیر نقدی از طریق اتاق بازرگانی کرمان به این استان ارسال شده است.

ربانی نماینده اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز از بهره برداری از مدرسه روستای حشمر ابراز خرسندی کرد و افزود: تلاش کردیم کمکی به مرم این روستای زلزله زده داشته باشیم.

وی با اشاره به زلزله بزرگ ابان سال گذشته در این منطقه، خاطرنشان کرد: از آنجا که ما ملت ایران همه عضو یک خانواده محسوب می شویم همه تلاش کردند تا کمکی به مردم مناطق زلزله زده داشته باشند و بعد از روزهای سخت نخست نیز اکنون با کار بازسازی مدارس در کنار مردم هستیم.

کرمی سرناظر اداره کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه نیز گفت: این مدرسه سه کلاسه که 120 متر مربع زیر بنا دارد و با اعتبار اولیه 170 میلیونی که اتاق بازرگانی کرمان تقبل کرده به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه تمام آیین نامه های ساختمان در این پروژه رعایت شده و در برابر زلزله بسیار مقاوم است، تاکید کرد: دانش آموزان با خیال راحت سر کلاس درس حاضر شوند.

 

 

انتهای پیام/د

اتاق بازرگانی ایران متعهد شد که تعداد 50 باب مدرسه در مناطق زلزله زده را بازسازی کند

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار