محمدی تشریح کرد؛

اقدامات سازمان حج برای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه فروش فیش‌های حج 98

رئیس سازمان حج و زیارت اقدامات این سازمان را برای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه در فروش فیش‌های حج سال آینده تشریح کرد.

اقدامات سازمان حج برای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه فروش فیش‌های حج 98به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت برگزار و گزارشی در مورد برگزاری حج تمتع امسال به نمایندگان ارائه شد و اعضای کمیسیون نیز دغدغه‌ها و نقطه نظرات خود را در این باره بیان کردند.

در ابتدای این نشست نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی به مسائلی همچون هزینه حج امسال و سال آینده و نحوه برگزاری حج امسال را مورد سوال قرار دادند و به موضوعاتی از جمله تعداد عوامل اجرایی در موسم حج امسال، نرخ هزینه تمام شده برای سال آینده، مسائل فرهنگی حج، توجه به حضور بخش خصوصی و سیاست و رویکرد جدید عربستان در قبال حج امسال را مطرح کردند.

عوامل اجرایی ۶.۳ درصد کل حجاج را شامل می‌شدند

رئیس سازمان حج در پاسخ به دغدغه‌ها و اظهارات نمایندگان با اشاره به اینکه حج امسال با حضور ۵ هزار و ۴۰۰ عامل اجرایی که مجموعا ۶.۳ درصد کل حجاج شامل می‌شد، برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه مدیریت ۸۶ هزار حاجی آن هم در کشور عربستان کار راحتی نیست، حضور این عوامل اجرایی برای ما یک ضرورت است، ضمن اینکه مسئولان کاروان‌ها و آشپزخانه‌ها نیز در این آمار گنجانده می‌شوند، اما در کل به دنبال کاهش عوامل اجرایی برای سال آینده نیز هستیم.

وی درباره هزینه تمام شده حج سال آینده برای حجاج گفت: مهم‌ترین مسئله در هزینه تمام شده حج سال آینده مسکن حجاج است که تعیین کننده نرخ حج خواهد بود.

محمدی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های ابلاغی سازمان حج و زیارت این بوده است که هزینه تمام شده سفر حجاج کاهش پیدا کند، افزود: یکی از اقداماتی که به دنبال آن هستیم، رفتن به سراغ هتل‌های ارزان قیمت‌تر است، اما تاثیر نرخ ارز در هزینه تمام شده سفر حج قابل توجه خواهد بود.

سازمان حج به هیچ عنوان به دنبال رفاه زدگی موسم حج نیست

محمدی با تاکید بر اینکه سازمان حج و زیارت به هیچ عنوان به دنبال رفاه زدگی در موسم حج نیست، افزود: تلاش سازمان این است که مراسمی برگزار شود که خدمات رسانی به حجاج به نحو مطلوب صورت گیرد و مهمترین مسئله این است که عزت حجاج ایرانی حفظ شود.

وی درباره حضور بخش خصوصی در موسم حج نیز گفت: قطعا از ورود بخش خصوصی به این حوزه استقبال می‌کنیم، در عین حال نیز در حال حاضر نیز شاهد حضور بخش خصوصی در بسیاری از امور هستیم، به طوری که از میان ۵۴۰۰ نفر عوامل حج فقط ۲۵۰ نفر نیرو‌های سازمان هستند و مابقی را بخش خصوصی یعنی مدیران کاروان‌ها و عوامل کاروان تشکیل می‌دهند.

اقدامات سازمان حج برای جلوگیری از بازار سیاه

محمدی اضافه کرد: برای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه در فروش فیش‌های حج نیز تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ شد، به طوری که برای نقل و انتقال هر فیش، باید دو طرف حضور فیزیکی در دفاتر خدمات زیارتی به عمل آورند تا به این صورت، فروش آزادانه فیش به صورت کنترل شده انجام و از دلال بازی در این حوزه جلوگیری شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: حج و زیارت ، حج 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار