کرمان میزبان همایش ملی عقود بانکی

همایش ملی عقود بانکی با شعار ماهیت تا عمل 4 و 5 مهرماه سال جاری به میزبانی دادگستری استان کرمان و با حضور معاون قوه قضائیه برگزار می شود.

کرمان میزبان همایش ملی عقود بانکیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد باقر اسلامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت : این همایش برای اولین بار با هدف بررسی چالش های عقود بانکی با رویکرد حمایت حقوقی از فعالیت مشروع فعالان اقتصادی به مدت 2 روز در کرمان برگزار می شود.

وی به محورهای حقوقی این همایش اشاره کرد و افزود : نحوه و ملاک محاسبه سود در عقود مشارکتی و مبادله ای ، تشریفاتی فروش اقساطی سهم الشرکه بانک، شروط نامشروع در قرارداد امهال بدهی ، آثار قراردادهای منعقده جهت تسویه بدهی ، تبیین ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و تشریفات درخواست صدور اجراییه ثبتی از مهم ترین محور ها ی حقوقی این همایش می باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد : ربا و منفعت در عقود بانکی از منظر حقوق کیفری ایران ، حمایت از تولید داخلی در پرتو الزامات افتراقی حاکم بر متون حقوقی و چالشهای کیفری در عقود بانکی از محورهای کیفری این همایش است که تحلیل و بررسی می شود.

اسلامی با اشاره به اینکه این همایش با همت دادگستری کل استان کرمان و اتاق بازرگانی ، صنایع ،معادن و کشاورزی برگزار می شود ، افزود : این همایش با حضور دکتر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ،تعدادی از قضات دیوان عالی کشور ، قضات حقوقی کیفری بازپرسان و دادیاران و قضات محاکم تجدید نظر سراسر کشور ، اساتید مطرح دانشگاهی ، کارشناسان دادگستری ، فعالان اقتصادی و حقوقدانان و مسئولین استان کرمان برگزار می شود.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار