۴۰ هکتار گلخانه در لرستان افتتاح می‌شود

معاون اقتصادی استاندار لرستان از افتتاح ۴۰ هکتار طرح گلخانه در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  گودرز امیری با اشاره به اینکه ۵۴ واحد در حوزه صنعت و معدن لرستان فعال شده است، اظهار داشت: مجوز تغییر کاربری فاز چهار کارخانه سیمان دورود اخذ شده و تسهیلات آن تصویب شده است.

وی میزان سرمایه گذاری صندوق توسعه بخش کشاورزی لرستان را ۴۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تسهیلات این صندوق به تشکل‌های کشاورزی و تامین ضمانت در بانک‌ها برای تشکل‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

معاون اقتصادی استاندار لرستان با اشاره به احداث فاز اول پرورش ماهی خاویار با حجم سرمایه گذاری شش میلیارد تومان در پلدختر، عنوان کرد: اگر فاز‌های بعدی این مجتمع تکمیل شود مجموع سرمایه گذاری آن به ۸۰ میلیارد تومان و اشتغال ۱۰۰ نفر خواهد رسید.

امیری میزان تولید ماهی لرستان را ۲۷ هزار تن اعلام کرد و گفت: زیرساخت و پروژه‌های دیگری نیز در این حوزه در حال اجرا است ۱۶ هزار تن دیگر به میزان تولید ماهی استان اضافه می‌شود.

وی بیان داشت: ظرفیت لرستان تا ۱۰۰ هزار تن تولید ماهی است که باید زیرساخت‌های لازم در این زمینه ایجاد شود.

معاون اقتصادی استاندار لرستان با اشاره به آغاز عملیات گاوداری دو هزار راسی «گریت»، بیان داشت: همچنین مجتمع پرورش ماهی در قفس در سد ایوشان اجرا شده و طرح توسعه آن با مبلغ هفت میلیارد تومان عملیاتی خواهد شد.

امیری با اشاره به ادامه عملیات اجرایی گاوداری دو هزار راسی الیگودرز، گفت: هم اکنون پیشرفت این گاوداری ۸۵ درصد بوده که تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه حدود ۲۳۰ هزار تن تولید شیر در استان داریم، گفت: از این میزان ۲۰۰ هزار تن در استان مصرف می‌شود و ۳۰ هزار تن نیز به خارج از استان صادر می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار لرستان با اشاره به گلخانه ۱۰ هکتاری کشت و صنعت لرستان، تصریح کرد: همچنین ۲۰ هکتار دیگر در این مجتمع شروع شده است.

امیری با اشاره به بهره برداری از ۴۰ هکتار گلخانه در لرستان، افزود: ۱۷۰ هکتار دیگر عملیات اجرایی گلخانه در استان شروع شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای اجرای سیستم آبیاری نوین طی یک سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد، گفت: این امر موجب شد بحش اعظمی از اراضی کشاورزی استان آبی شود.

معاون اقتصادی استاندار لرستان با اشاره به ایستگاه‌های پمپاژ آب کشاورزی در استان، گفت: ۱۴ پروژه در این حوزه داریم که ۱۱ مورد از آن‌ها تا پایان سالجاری افتتاح می‌شود و ما بقی تا شهریور ۹۸ تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.

امیری با اشاره به طرح الگوی کشت کشاورزی استان نیز، گفت: در این راستا رسانه‌ها در زمینه توسعه کشت‌های گلخانه ای، سیستم‌های نوین آبیاری و ... فرهنگسازی کنند.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران بخش خصوصی آمادگی سرمایه گذاری و مشارکت با صاحبان اراضی کشاورزی را دارند، گفت: همچنین ۸۵ درصد هزینه سیستم آبیاری نوین را دولت پرداخت می‌کند.

معاون اقتصادی استاندار لرستان با تاکید بر توسعه گلخانه‌های کوچک و بزرگ در لرستان، افزود: همچنین کاشت درختان مثمر در اراضی شیب دار و منابع ملی طی سال گذشته در سطح هزار و ۵۰۰ صورت گرفت و در این زمینه پنج میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شد و حدود هزار و ۲۰۰ هکتار گیاهان دارویی در استان کشت شد.

امیری تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند در این زمینه به جهاد کشاورزی و منابع طبیعی مراجعه کنند.

انتهای پیام/د

۱۵۰۰ هکتار گیاه دارویی کشت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار