بیمه بیش ازهفتاد هزار هنرمند کرمانی به زودی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان گفت:تمامی هنرمندان صنایع دستی استان کرمان بیمه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان گفت: راستای اجرای ماده ۲ آیین نامه اجرایی همکاری بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری کشور؛ شرایط برای بیمه همه افراد شاغل در رشته‌های مختلف صنایع دستی و هنر‌های سنتی فراهم شده است.

فرخی بیان کرد: مهم‌ترین هدف این تفاهم نامه حمایت از هنرمندان صنایع دستی و شاغلان روستایی و عشایری در موضوعاتی مانند بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی است.

فرخی با بیان اینکه طبق مفاد این تفاهم نامه، ۱۰ درصد حق بیمه هنرمندان صنایع دستی را دولت و پنج درصد آن را هنرمندان پرداخت خواهند کرد، تصریح کرد: بر این اساس صنعتگران صنایع دستی شاغل در روستا‌ها و شهر‌ها و دارای پروانه مشاغل خانگی و یا پروانه تولید انفرادی شامل این بیمه می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار هنرمند در ۶۰ رشته صنایع دستی در استان کرمان به طور مستقیم فعالیت می‌کنند تاکید کرد: در این راستا متقاضیان می‌توانند با مراجعه و اخذ معرفی نامه از معاونت صنایع دستی استان و یا نمایندگی‌های این اداره کل در شهرستان‌ها و سپس با مراجعه به کارگزاری‌های صندوق برای عضویت و بهره مندی از مزایای بیمه شغلی اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان از امکان بیمه تمامی افراد شاغل در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی این استان خبر داد.
انتهای پیام/ی

فعالیت بیش از 70هزار هنرمند در کرمان

برچسب ها: بیمه ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار