افشانی در جمع خبرنگاران خبر داد

ادغام برخی از معاونت‌ها در ساختار جدید شهرداری

شهردار تهران با اشاره به ضرورت چابک‌سازی شهرداری گفت: امکان دارد در ساختار جدید برخی معاونت‌ها تغییر کنند.

کاظمی / ادغام برخی از معاونت‌ها در ساختار جدید شهرداریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی افشانی شهردار تهران در پایان هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، پس از ارائه برنامه سوم توسعه شهری در جمع خبرنگاران حضور یافت و اظهار کرد: در برنامه سوم توسعه شهری به مواردی توجه شده است که در سایر برنامه ها هم وجود داشته، اما فرصت اجرایی شدن پیدا نکردند.

شهردار تهران تصریح کرد: در این برنامه تلاش کرده‌ایم اهداف، سیاست‌ها و بازخوردهایی را در نظر بگیریم که قابل سنجش باشند و بنده هم از گفتن کلیاتی که قابل اندازه گیری نیست خودداری کردم، تا بتوانیم برنامه را در طول سال بسنجیم.

افشانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بر اساس برنامه فعلی ساخت و ساز جدیدی در تهران نخواهیم داشت، گفت: من هرگز چنین موضوعی را ندیده‌ام و نشنیده‌ام، اما این را هم باید بگویم که هیچ فصلی را نمی‌توان از برنامه حذف کرد و حتما در طول برنامه در خصوص حمل و  نقل عمومی و توسعه مترو تلاش خواهیم کرد.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه شرایط فعلی اقتصادی شهرداری تهران بر همگان روشن است، تصریح کرد: امروز بیش از 55 هزار میلیارد تومان بدهی بر دوش شهرداری تهران است.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته و  حمایت دولت و اعضای کابینه لایحه درآمدهای پایدار شهری تصویب شد و میزان درآمدهای شهرداری از این حوزه 50 درصد افزایش یافته است.

افشانی با تأکید بر اینکه این برنامه دارای منابع مختلفی است، گفت: یکی از سرفصل‌های آن منابع و مصارف است و حتما اصلاح ساختار را هم در این بخش لحاظ خواهیم کرد.

شهردار تهران در ادامه به موضوع کوچک سازی پرداخت و گفت: طی سال‌های مختلف در مورد کوچک سازی و چابک سازی بحث شده است و اکنون 15 هزار پست سازمانی مصوب داریم که در مقابل آن بیش از 80 هزار نفر حقوق می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه باید ساختار فعلی شهرداری اصلاح شود، گفت: ممکن است در ساختار جدید بعضی معاونت‌ها ادغام شوند.

افشانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده‌ها حاکی از آن است که 800 میلیون تومان برای تدوین برنامه سوم هزینه شده، گفت: من از این موضوع اطلاعی ندارم و دستور پیگیری می‌دهم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار