دهقان در نطق میان دستور:

اقدامی در مورد تغییر تیم اقتصادی دولت صورت نگرفته است

عضو کمیسیون قضایی گفت: تاکنون نمایندگان دو بار از روحانی تقاضا کردند که تیم اقتصادی را عوض کند اما متاسفانه اقدامی صورت نداده است.

اقدامی در مورد تغییر تیم اقتصادی دولت صورت نگرفته استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد دهقانی نماینده چناران و طرقبه در نشست علنی امروز (سه شنبه، 3 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: به آل سعود و حکام امارات اعلام می کنیم دوران بزن و درو تمام شده و به زودی نتیجه جنایات آنها دامن خودتان را خواهد گرفت.

وی افزود: اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم ما در مواجهه با جنگ اقتصادی آمریکا نه تنها از گذشته ضعیف تر نیستیم بلکه همه آمارها و نظرات کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که از گذشته قوی تر هستیم.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه آمریکا اکنون بیش از تمامی زمان ها در انزوا قرار گرفته است، تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت های دیپلماسی، جبهه اقتصادی متشکل از کشورهای ایران، چین، ترکیه و روسیه تشکیل دهیم و از طریق مکانیزم‌های پالس بانکی و ارزی مشکل مربوط به تحریم ها را بی اثر کنیم.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی ماه‌ها است که سفارت‌خانه‌های ما در چین و هند که مهمترین شرکای تجاری ما هستند با سرپرست اداره می شوند، دیگر نمی خواهیم راجع به بی تدبیری‌های دولت در گره زدن حل مشکلات کشور به مذاکرات هسته‌ای، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پاره‌کردن یا نکردن برجام توسط رییس جمهور آمریکا، گرفتار کردن کشور در رکود بی سابقه اقتصادی، تعطیلی بخشی از کارخانجات کشور و افزایش نقدینگی بی سابقه از حدود 480 هزار میلیارتومان به 1650هزار میلیارد تومان در 5 سال گذشته سخن بگوییم.

وی افزود: بی تدبیری ها در همین چند ماه گذشته در خصوص تصمیمات مربوط به ثبت سفارش ها، تصمیمات ارزی و مربوط به سکه و طلا، خودرو و صادرات و واردات نشان می دهد که دولت باید به فوریت نسبت به تغییر و تعویض برخی از وزرای خود به ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت اقدام کند.

دهقان اظهار کرد: هفته گذشته با تعدادی از مدیران کارخانجات با حضور مسئولان استانی و شهرستانی نشستی برگزار کردیم، برخی از این افراد معتقد بودند آنها را آمریکا تحریم نکرده بلکه وزرات نفت و دولت تحریم کرده است؛ در این چند ماه گذشته یا مواد پتروشیمی را به صورت خام به خارج صادر کردند یا اینکه از طریق بورس آن را به دلالان دادند تا پس از احتکار به بیش از 3 برابر قیمت به کارخانجات بفروشند.

وی ادامه داد: در این شرایط تشخیص اینکه باید از صادرات مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات جلوگیری کنیم کار سختی نیست، اینکه کاغذ خام را صادر کنند قیمت کارتن به چند برابر افزایش یابد و افزایش قیمت کارتن عملا به افزایش قیمت تمامی کالاها منجر شود تشخیص آن کار دشواری نیست. اینکه آهن 1700 تومان به کارخانجات فروخته شود اما در بازار به بیش از 6 هزار تومان به فروش برسد و دلالان رانت این خرید و فروش را بخورند تشخیص آن کار سختی نیست.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: تاکنون مجلس شورای اسلامی دو بار با حدود 200 امضا از آقای روحانی تقاضا کردند که تیم و وزرای اقتصادی را عوض کند اما متاسفانه اقدامی صورت نداده است. بنابراین از آقایان زنگنه، آخوندی و به ویژه شریعتمداری می خواهیم شما که در این 5 سال نتوانستید وظیفه خود را در هدایت نقدینگی انجام دهید باید فکری به حال خودتان کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از قوه قضائیه می خواهیم بر اساس ماده 290 آیین دادرسی کیفری و ماده 598 قانون مجازات اسلامی کسانی که اموال عمومی را تضییع کردند را تحت تعقیب قرار دهد.

دهقان گفت: در هفته‌های گذشته طرح مبارزه با فساد اقتصادی از دستور کار مجلس خارج شد و نمایندگان به طرح شفافیت هم رای ندادند، اینکه جمعی از همکاران به ویژه هیئت رئیسه مرتب بر تصویب کنوانسیون‌های دیکته شده توسط FATF تاکید نمایند که همه مبادلات مالی ما برای بیگانگان شفاف شود اما در برابر شفافیت اطلاعات مالی در داخل کشور مقاومت می‌کنند، جای تعجب دارد.

نماینده مردم چناران و طرقبه خاطر نشان کرد: طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی که در هفته‌های گذشته از دستور کار مجلس خارج شد در مورد تشکیل دادسراها و دادگاه‌های تخصصی برای برخورد تخصصی با مفسدان اقتصادی و همچنین اعاده اموال نامشروع مسئولان بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار