بازارچه عرضه آبزیان در جفره بوشهر ایجاد می‌شود

بازارچه عرضه آبزیان برای فروش مستقیم صید به مردم، در اسکله صیادی جفره بوشهر ساخته می‌شود.

تاکید بر ایجاد یک بازارچه عرصه آبزیان در جفرهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر در نشست با اعضای شورای شهر بوشهر، گفت: امیدواریم با معرفی هر چه بیشتر نقش دامپزشکی در سلامت جامعه، زمینه  همکاری هدفمند با مدیریت شهری برای رسیدن به اهداف این حوزه فراهم شود.

مرتضی بحرانی با تاکید بر توجه به عرضه آبزیان بهداشتی به شهروندان افزود:با توجه به ضرورت عرضه بهداشتی آبزیان و سایر فراورده‌های پروتئینی باید بازار کنونی ماهی فروشان بوشهر ساماندهی شود و با توجه به نیاز و ظرفیت مرکز استان، بازارچه‌ نوین عرضه آبزیان ایجاد شود.

عضو شورای شهر بوشهر با بیان اینکه ایجاد یک بازارچه نوین عرضه آبزیان یکی از دغدغه‌های اعضای شورا بود، تصریح کرد: بر همین اساس ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در اسکله جُفره بوشهر که در طرح اسکله مورد توجه قرار گرفته به تصویب شورای بوشهر رسید و در هفته آتی نشستی نیز با سرمایه گذار ایجاد آن برگزار می‌شود.

اکبر توسلی بیان کرد: سال ۹۰ شورای چهارم طرح ایجاد این بازارچه با 16 غرفه را به تصویب رساند و قرارداد آن با پیمانکار هم بسته شد،که به سبب طرح توسعه اسکله جفره مسکوت ماند.

وی بیان کرد: بازار ماهی فروشان فعلی بوشهر بر اساس طراحی انجام شده باید فاز‌های بعدی آن نیز اجرا شود و با توجه به نیاز شهر یک بازارچه دیگر نیز راه اندازی می‌شود.

توسلی تعامل دامپزشکی با شهرداری در زمینه‌ جمع آوری سگ‌های بلاصاحب و ولگرد، نظارت بر دستفروشان آبزیان و کنترل جانوران موذی در  بوشهر به ویژه بافت قدیم را خواستار شد.

همچنین عبدالخالق برزگرزاده دیگر عضو شورای شهر بوشهر گفت: چند سال پیش یک مرکز نوین عرضه آبزیان در اسکله شیلات بوشهر در صلح آباد ساخته شد که از آن استقبال نشد و باید علت یابی شود که چرا مردم از این بازارچه استقبال نکردند.

او افزود: در شهر‌های شیراز و اصفهان بازارچه‌های نوین عرضه آبزیان ایجاد شده اما جای آن در بوشهر خالی است که انتظار می‌رود با توجه به مصوبه شورا ساخت این بازارچه که بتواند یک بازار جامع و کامل با خدمات جانبی باشد، تسریع شود.

پویا دولابی یکی دیگر از اعضای شورای شهر بوشهر نیز گفت: مسائل زیادی در خصوص نبود تمایل برای جابه‌جایی بازار‌ها، هم از جانب عرضه کننده و هم از جانب مصرف کننده وجود دارد که می‌توان به مسائل فرهنگی، عادت و همچنین اقتصاد مبتنی بر تامین نیاز‌های ثانویه اشاره کرد.

وی در مورد بازار ماهی فروشان  توضیح داد: در دوره‌های پیشین این بازار ساماندهی شد، ولی طرح مشاور تمام و کمال انجام نشد که پیشنهاد می‌شود طرح قبلی مشاور بازبینی و به هنگام شود تا شاهد ارتقاء کیفیت دادوستد در آن منطقه باشیم.

دولابی با اشاره به ایجاد بازار و غرفه‌های غیررسمی عرضه آبزیان در بوشهر، تاکید کرد: تشکیل این بازار‌های غیررسمی و بدون مجوز نشان می‌دهد که بوشهر به ایجاد فضای جدید با در نظر گرفتن تمام نیاز‌های عرضه کنندگان و خریداران نیاز دارد.

وی از شهرداری بوشهر خواست برای مکان‌یابی بازار آبزیان مشاور انتخاب کند و در زمینه طراحی بازار هم نظر فنی دامپزشکی را جویا شود.

انتهای پیام/م

ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در اسکله صیادی جفره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.