پایان طرح امداد و نجات ساحلی در مازندران

طرح امداد و نجات ساحلی با نجات ۴ هزار و ۴۰۰ غریق از امواج مرگبار خزر در مازندران به پایان رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: با پایان طرح امداد و نجات ساحلی در مازندران تیم‌ های امداد و نجات ساحلی این جمعیت با همکاری ناجیان غریق مستقر در سواحل استان موفق شدند چهار هزار و ۴۰۶ غریق را از امواج مرگبار خزر نجات دهند.

وی با اینکه در قالب این طرح بیش از هزار نجاتگر و ناجی غریق  از اول خرداد ماه امسال در ۳۷۶ نقطه پرخطر ساحل مازندران مستقر شدند، افزود: تیم‌ های امداد و نجات ساحلی جمعیت هلال احمر مازندران و ناجیان غریق مستقر در سواحل استان در مجموع موفق شدند چهار هزار و ۴۰۶ غریق رااز خطر مرگ نجات دهند.

اکبری گفت: در همین مدت نجاتگران هلال احمر ۲۱۳ مصدوم حوادث دریایی را به مراکز درمانی انتقال دادند و بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ نفر نیز با مراجعه به پایگاه‌ ها و پست‌ های امداد و نجات ساحلی هلال احمر مازندران از خدمات امدادی سرپایی برخوردار شدند.

 مدیرعامل هلال احمر مازندران افزود: عملیات اجرایی طرح امداد و نجات ساحلی در ایام تابستان با مدیریت جمعیت هلال احمر استان در قالب کمیته کاهش غریق و تلفات انسانی در ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی مازندران از خرداد ماه امسال آغاز شده بود.

وی با تقدیر از همه عوامل امدادی و پشتیبانی و همچنین مشارکت ناجیان غریق گفت: جمعیت هلال احمر مازندران امسال نیز مانند سال گذشته با تمام توان عملیاتی و امدادی در اجرای این طرح  حضوری فعال و محوری داشت که کاهش تعداد غریق و جان باختگان مهمترین دستاورد این طرح مهم بوده است.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: برای اجرای  این طرح سنگین مجموعا بیش از هزار ناجی غریق و نجاتگر جمعیت هلال احمر با بکارگیری ۵۳ دستگاه آمبولانس و خودروی پشتیبانی، ۵۸ دستگاه موتورسیکلت، ۱۴ فروند قایق نجات، ۱۳ دستگاه جت اسکی و ۱۰ فروند شناور دریایی مشارکت داشتند.

انتهای پیام/ م

نجات ۴ هزار و ۴۰۰ غریق از امواج مرگبار خزر

برچسب ها: هلال احمر ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار