شکسته شدن خط لوله انتقال آب کوهرنگ به یزد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد از قطع شدن آب انتقالی کوهرنگ به یزد خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمدمهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: افراد مهاجم سه شنبه شب، ۱۶ پایه تیر برق خط لوله انتقال آب کوهرنگ به این استان را در شرق اصفهان شکستند و در پی آن، آب انتقالی قطع شد.

جوادیان زاده با اشاره به اینکه همشهریان یزدی در مصرف آب صرفه جویی کنند افزود: مسئولان ذیربط در صدد تعویض تیر‌های برق و رفع خرابی هستند.

 مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد خط لوله انتقال آب کوهرنگ به یزد از اسفند سال ۱۳۹۶ تا شهریور ماه گذشته ۱۶ بار در شرق اصفهان مورد تعرض قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ۷۰ درصد آب شرب استان یزد در فصول سال و ۶۰ درصد در فصل تابستان از محل این خط تأمین می‌شود باید تصمیم گیری جدی در رفع چنین مشکلاتی صورت گیرد.

هم اکنون از ۶ هزار و ۷۳۳ منبع آبی استان یک میلیارد و ۷۸ میلیون مترمکعب آب برداشت می‌شود که ۸۳۳ میلیون مترمکعب آن از چاه‌ها، ۱۶۳ میلیون مترمکعب از قنات و بقیه از چشمه‌ها تامین می‌شود.

آب تجدید شونده منابع زیرزمینی یزد ۸۲۷ میلیون مترمکعب و کسری مخزن حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب است، به همین دلیل سالانه ۵۰ سانتیمتر از سطح منابع آب‌های زیرزمینی استان کاسته می‌شود.

آب استحصالی از منابع آب شیرین استان در سال ۱۳۸۷، سه هزار و ۱۶۶ لیتر در ثانیه بود که این عدد در سال ۱۳۹۵ به ۲ هزار و ۶۳۱ لیتر در ثانیه کاهش یافت.

 جوادیان زاده  افزود: این  قطعی آب ساعت ۲۱ شب گذشته رخ داد.
انتهی پیام/ی

خط لوله انتقال آب کوهرنگ به یزد مورد تعرض قرار گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Seychelles
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۷
هر منطقه ای از کشور باید با امکانات طبیعی خود آن منطقه توسعه پیدا کند، افزایش جمعیت و رفاه در نقاط کم آب کشور به قیمت مصرف امکانات مناطق دیگر و تحمیل مشقت به مردم دیگر مناطق کار غلطی است که باعث دشمن شدن مردم استان های مختلف با یکدیگر شده و اتحاد یعنی رمز پیروزی ما را از بین می برد.
آخرین اخبار