کاهش قیمت گوجه فرنگی روزهای آینده در مازندران

در روزهای آینده با ورود محصولات گلخانه ‌ای به مازندران قیمت گوجه فرنگی کاهش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سلیمان حاتم ‌نژاد مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه اختلاف قیمت این چنینی در چند روز اخیر در استان ناشی از کاهش تولید محصول گوجه فرنگی در این مقطع از سال در استان ‌های شمالی و مرکزی است، گفت: با توجه به محدودیت سطح زیرکشت این استان‌ ها و اثرگذاری کاهش بارندگی ‌ها در ماه‌ های اخیر، تولید این محصول در مزارع جالیزی استان ‌های شمالی و مرکزی امسال با کاهش رو به رو شد و مزارعی که هم اکنون گوجه فرنگی و سیب زمینی در آن کشت شده است به مراحل نهایی برداشت رسیده و به همین دلیل در حال حاضر کاهش عرضه در استان ‌های تولیدکننده مشهود است.

وی با بیان اینکه قیمت گوجه فرنگی گلخانه‌ ای در روزهای اخیر در نوسان است، افزود: قبل از افزایش یکباره قیمت، این نوع گوجه فرنگی بین ۶ هزار تا ۷ هزار تومان در بازار به فروش می ‌رفت.

 حاتم نژاد گفت: براساس گزارش گمرک استان در ۶ ماهه اخیر، گوجه فرنگی از این استان صادر نشده و فقط به مقدار جزئی رب گوجه فرنگی به میزان  ۷۸ تن به ارزش ۱۱۳ هزار و ۶۸ دلار به کشور‌های همسایه صادرشده است.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران به دلایل افزایش قیمت گوجه فرنگی اشاره کرد و افزود: دلالان به بهانه افزایش هزینه تولید به دلیل گرانی ارز، افزایش هزینه حمل و نقل و محدودیت ‌های ترانزیتی قیمت دلخواه خود را تعیین و در میادین تره بار عرضه می ‌‌کنند.

وی گفت: در روزهای آینده با ورود محصولات گلخانه‌ ای با کاهش قیمت این محصول مواجه خواهیم بود، اما آنچه که باعث نگرانی دراین خصوص است قدرت عواملی مانند واسطه ‌ها و حمل و نقل است که قیمت محصول را بدون ضابطه مشخص و به صورت آزادانه تعیین می ‌کنند.

حاتم ‌نژاد افزود: محدودیتی برای صادرات این محصول به صورت فرآوری شده وجود ندارد و افزایش قیمت مقطعی بوده و به مرور حل خواهد شد.

انتهای پیام/ م

افزایش قیمت گوجه فرنگی مقطعی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار