وجود ۸۱ هزار و ۲۴۷ مشترک شرکت برق در شهرستان شهرضا

رییس اداره برق شهرضا گفت: ۸۱ هزار و ۲۴۷ مشترک شرکت برق در شهرستان شهرضا وجود دارد که از این تعداد ۶۴ هزار و ۷۲۷ مشترک بخش خانگی و هزار و ۷۳۲ مشترک عمومی هستند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی باقی رییس اداره برق شهرضا در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود ۸۱ هزار و ۲۴۷ مشترک شرکت برق در این شهرستان، اظهار کرد: از این تعداد ۶۴ هزار و ۷۲۷ مشترک بخش خانگی و هزار و ۷۳۲ مشترک عمومی هستند.

وی از وجود هزار و ۴۰۹ مشترک بخش کشاورزی در شهرضا خبر داد و افزود: هزار و ۲۵۰ مشترک از مجموع مشترکان شرکت برق در شهرستان فعالان صنعتی و ۱۲ هزار و ۲۲۹ مشترک نیز در سایر مصارف از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند.

رییس اداره برق شهرضا از افزایش ۸۷۷ مشترک جدید در این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۷۹ مشترک روستایی و ۸۰۸ مشترک شهری هستند، در حالی که ۳۴۵ مشترک از این تعداد در بخش خانگی، شش مشترک در بخش عمومی، پنج مشترک بخش کشاورزی، یک مشترک بخش صنعتی و ۶۰۱ مشترک در سایر بخش‌ها بوده‌اند.

باقی ادامه داد: از مجموع مشترکان جدید از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ نفر از این مشترکان متقاضی دریافت کنتور سه فاز، تک فاز و ۸۳۷ مشترک نیز متقاضی کنتور تک فاز بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۲ قرارداد برای تولید ۳۸۳ کیلووات برق توسط سلول خورشیدی با متقاضیان در شهرستان منعقد شده که ۶۱ کیلووات آن به مرحله اجرایی رسیده است.

رییس اداره برق شهرضا تصریح کرد: براساس این طرح برای تولید هر کیلو وات برق، اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیون ریال و فضایی به مساحت ۱۲ مترمربع نیاز است و هر مشترک می‌تواند انرژی الکتریکی را از طریق سیستم فتوولتاییک تولید کند که هر کیلو وات از برق تولید شده به این روش، به قیمت هر ساعت ۷۰۰ تا ۸۰۰  تومان از طریق شرکت توزیع برق، خریداری می‌شود.

باقی با بیان اینکه قرارداد خرید برق از مشترکان متقاضی این طرح، تضمینی و در مدت زمان ۲۰ ساله است، اظهار کرد: زمان بازگشت سرمایه‌گذاری این طرح چهار ساله است و ۱۶ سال نیز به عنوان سود مشتری در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: فراگیر شدن اجرای این طرح، علاوه بر کاهش آلودگی هوا، نیاز به ساخت نیروگاه‌های بزرگ و میزان استفاده از سوخت‌های فسیلی را نیز کاهش می‌یابد.

 

انتهای پیام/م

عملکردشرکت برق شهرستان  شهرضا

برچسب ها: وزارت نیرو ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.