معاون فرهنگی قوه قضاییه:

مهم ترین رویکردهای قوه قضاییه ارتقاء فرهنگ حقوقی است

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: تلاش ما این است که اطلاعات حقوقی مردم را با کارهای هنری و ساخت تیزرهای مختلفی که از صداو سیما پخش شده است، ارتقاء دهیم.

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان  ازگرگان؛ حجت‌الاسلام هادی صادقی ظهر امروز در یادواره شهدا و تجلیل از ایثارگران دستگاه قضایی استان گلستان گفت: افزایش معرفت دینی، انس با قرآن و اهل‎بیت (ع)، مباحث اخلاقی و مدیریتی، ارتقاء فرهنگ سازمانی و بحث‌های مربوط به تکریم ارباب رجوع از موضوعاتی است که در دستگاه قضایی به دنبال آن هستیم.

وی ادامه داد: در مقاطع و مناسبت‌های مختلف هم کار‌های بصیرتی، یادواره‌های شهدا و تجلیل از ایثارگران، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا  در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

صادقی با اشاره به چاپ کتاب، بروشور و ایجاد سایت‌های مختلف با محتوای آموزشی برای مردم گفت: در چهارسال اخیر بیش از ۸۰ کیلپ آموزشی ساخته و پخش شده است و تولید برنامه‌های مستندی به منظور افزایش آگاهی‌های مردم در دستور کار قرار داد.

وی گفت: کار فرهنگی مانند سایر بخش‌ها نیاز به بودجه دارد، اما با توجه به محدودیت‌های مالی که وجود دارد، مبنا را بر انجام کار جهادی قرار داده ایم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه به فعالیت‌های ستاد ملی "‌صبر" اشاره کرد گفت: گلستان از استان‌های پیشرو و برتر در این بخش است.
وی افزود: ستاد ملی صبر (صلح، بخشایش و رضایت) برای نهادینه‌کردن فرهنگ صلح و سازش و قانونمنداری ایجاد شده است که در استان گلستان کار‌های خوبی صورت گرفته و خیرانی هستند که برای ایجاد صلح و سازش بین مردم تلاش می‎کنند.

وی در ادامه به موضوع پیوست ‎نگاری فرهنگی برای طرح‎های کلان قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: در حوزه فرهنگ سازمانی مباحث متعددی از جمله قوانین، ساختار‌های سازمانی، ساختمان‌ها، منابع انسانی وجود دارد که باید برای هر بخشی پیوست نگاری فرهنگی داشته باشیم.

صادقی گفت: در پیوست نگاری فرهنگی حوزه قضایی پیش از اینکه موضوعی پیشنهاد و در مجلس بررسی و به عنوان قانون مصوب شود، آثار فرهنگی، تربیتی و اخلاقی آن قانون یا پیشنهاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: این موضوع از آسیب‌های ناخواسته جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/م
 

صحبت های معاون فرهنگی قوه قضائیه در گرگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.