جلسه ستاد بازی‌های آسیایی، پاراآسیایی با حضور سلطانی فر و صالحی امیری + مصاحبه

جلسه ستاد عالی بازیهای آسیایی و پاراآسیایی عصر امروز با حضور سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

جلسه ستاد بازی‌های آسیایی، پاراآسیایی با حضور سلطانی فر و صالحی امیری + مصاحبهبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان جلسه ستاد عالی بازیهای آسیایی و پاراآسیایی عصر امروز با حضور سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

 گزارش اشرفی دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در ستاد عالی بازیهای آسیایی و پارآسیایی:

کاروان پاراآسیایی ایران با ۷۲ ورزشکار زن و ۱۳۵ ورزشکار مرد و ۷۹ مربی و همراه جمعا با ۲۸۶ نفر به بازیهای پاراآسیایی اندونزی اعزام می شوند.

 این کاروان صبح روز سه شنبه با پرواز چارتر هواپیمایی ماهان به صورت مستقیم به اندونزی سفر می کنند.

 گزارش اصغر رحیمی در ستاد عالی بازیهای آسیایی و پاراآسیایی:

در المپیک جوانان آرژانتین که ۱۴ تا ۲۶ مهر جاری برگزار می شود ۴۹ سهمیه داریم که ۳۵ ورزشکار پسر و ۱۴ ورزشکار دختر از کشورمان حضور خواهند داشت.

دو رشته تیمی فوتسال پسران و بسکتبال سه نفره دختران و بقیه رشته ها به صورت انفرادی حضور خواهند داشت.

 همه کاروان در دهکده بازیها اسکان خواهند داشت و هزینه اسکان، اقامت و پرواز بر عهده کمیته بین المللی المپیک است و ما هیچ هزینه ای در این موارد پرداخت نمی کنیم.

 پرچمدار کاروان محمد نصرتی از کشتی آزاد انتخاب شده است.

 با روسای فدراسیونها، مربیان، سرپرستان و ورزشکاران جلسات مستمری داشتیم.

 با کمیته برگزاری مسبقات به طور مستمر ارتباط داریم، تست های دوپینگ کاروان انجام شده و همچنین ارز و لوازم مورد نیاز کاروان تامین شده است.

 رویکرد المپیک جوانان بیشتر فرهنگی و آموزشی است و به همین دلیل بسته های فرهنگی و تبلیغی ایران به تعداد زیادی تهیه شده تا ورزشکاران ما آن را با ورزشکاران دیگر کشورها رد و بدل کنند.

خسروی وفا رئیس کمیته ملی پاراالمپیک:

هدف کاروان ورزشی ایران در بازی های پاراآسیایی 2018 حفظ و ارتقا جایگاه است

محمود خسروی وفا در حاشیه نشست ستاد بازیهای آسیایی ،پاراآسیایی،المپیک و پارالمپیک ، "خودباوری و امید" را به عنوان نام کاروان اعزامی به سومین دوره بازیهای پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ عنوان کرد و اظهار داشت : ورزشکاران کشورمان با شعار "با توکل و تلاش، ما می‌توانیم" در این دوره از باتزی ها حضور پیدا می‌کنند.

رئیس کمیته ملی پاراالمپیک گفت: تاریخ آغاز مسابقات ۱۶ مهرماه با تاریخ شهادت سردار رشید اسلام حاج حسین همدانی تقارن پیدا کرده است بنابراین تصمیم گرفتیم تا "وهب همدانی" فرزند این سردار شهید به صورت نمادین سرپرستی کاروان را عهده دار باشد تا بدین وسیله تجلیلی هم از مقام شامخ شهدای مدافع حرم انجام پذیرد.

محمود خسروی وفا با بیان اینکه کاروان ورزشی ایران با 208 ورزشکار شامل 73 نفر از بانوان و 135 نفر از آقایان در این دوره از بازی ها شرکت می کند گفت: رقابت های این دوره در 18 رشته و 9 مجموعه ورزشی برگزار خواهد شد و کاروان ایران نیز در 13 رشته بوچیا،تنیس روی میز ،تیراندازی با کمان،تیراندازی،جودو ،دو ومیدانی ،دوچرخه سواری،شطرنج،شنا ،وزنه برداری،بسکتبال با ویلچر،گلبال و والیبال نشسته نماینده خواهد داشت.

وی هدف ایران در این رویداد را رسیدن به مدال های خوشرنگ عنوان کرد و اظهار داشت : کاروان ایران در این بازی ها یک کاروان کیفی تعیین شده و هدفمان حفظ و ارتقا جایگاه است .

خسروی وفا ادامه داد: ارتقا جایگاه لزوما قرار گرفتن ایران در مکان سوم رده بندی مدال ها نیست بلکه افزایش تعداد مدال ها نیز نوعی ارتقا محسوب می شود اما از آنجا که با برنامه ریزی در این رویداد شرکت می کنیم امیدوارم بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم .

سرپرست کاروان ورزشی ایران در بازی های المپیک جوانان:

 هدف کاروان ورزشی ایران در آرژانتین اخلاقی مداری و مدال آوری است

اصغر رحیمی در حاشیه ستاد بازیهای آسیایی ،پاراآسیایی،المپیک و پارالمپیک با اشاره به روند خوب آمادگی و کسب سهمیه ورزش ایران برای المپیک جوانان اظهار داشت: فرایند آمادگی کاروان ورزشی ایران به بازی های المپیک جوانان از بهمن ماه آغاز شد و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته به خوبی طی شد و اکنون کاروان ایران با آمادگی خوب در آستانه اعزام به این رویداد قرار دارد.

 سرپرست کاروان ورزشی ایران در المپیک جوانان ادامه داد: در کسب سهمیه هم ورزشکاران ایرانی عملکرد خوبی داشتند تا جاییکه با 49 ورزشکار در قالب 14 دختر و 25 پسر به این رویداد اعزام می شویم و این تعداد شرکت کننده در 17 رشته ورزشی در المپیک جوانان حضور پیدا خواهد کرد.

 رحیمی افزایش سهمیه کاروان ورزشی ایران را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: 49 ورزشکار در حالی قرار است در این رویداد مهم با نام ایران اسلامی شرکت کنند که سهمیه ایران نسبت به دور قبل سه برابر افزایش داشته که امیدوارم با نتایج خوب هم همراه شود.

وی با بیان اینکه کاروان ورزشی ایران در آستانه اعزام قرار گرفته است خاطر نشان ساخت: کاروان ورزشی ایران در سه گروه شنبه ،دوشنبه و چهارشنبه هفته آینده به آرژانتین اعزام می شوند.

صالحی امیری در ستاد عالی بازیهای آسیایی و پاراآسیایی:

 اساس کار المپیک جوانان فرهنگی است و کمیته بین المللی المپیک نگاه صرفا مدال آوری ندارد

 کار فرهنگی ما در المپیک جوانان از جنس تبلیغ و معرفی ایران است و ما فرهنگ ایرانی را در آنجا تبلیغ می کنیم و در این خصوص اقلام فرهنگی تهیه شده است.

 ابعاد فرهنگی این دوره قوی تر و جدی تر دیده شده است.

 کمیته بین المللی المپیک برنامه بسیار منسجم، دقیق و منظمی دارد.

هدف گذاری ما در المپیک جوانان تربیت نسل از قهرمانان آینده ورزش کشور است.


بیشتر بخوانبد:

شعار کاروان اعزامی به بازی‌های پارآسیایی مشخص شد

اسامی نهایی ورزشکاران اعزامی به جاکارتا در ۱۳ رشته اعلام شد

لاریجانی: ورزشکاران به ویژه جانبازان و معلولان در میدان‌های مختلف خوش درخشیده اند


انتهای پیام/

جلسه ستاد عالی بازیهای آسیایی و پاراآسیایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار