مدیر کل کمیته امداد اردبیل؛

بیش از 5 هزار دانش آموز اردبیلی تحت حمایت کمیته امداد قرار دارد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل گفت: 5 هزار و ۴۰۰ دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند.

حسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به اینکه خیران بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در مرحله نخست جشن عاطفه‌ها به دانش آموزان بی‌بضاعت استان اردبیل کمک کرده‌اند، افزود: برای نخستین بار با کمک‌های نیکوکاران توانستیم کیف و لوازم تحریر دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل را تأمین کنیم تا با شادکامی گام در مدرسه علم و دانش بگذارند.

وی با اعلام اینکه 5 هزار و ۴۰۰ دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند، بیان کرد: مشکلات دانش آموزان تحت حمایت، تنها به پوشاک و لوازم تحریر ختم نمی‌شود بلکه آنها در طول سال تحصیلی نیاز به کمک خیران دارند تا بتوانند بی‌دغدغه و با آرامش خاطر به تحصیل ادامه دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه نیکوکاران با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود موجب می‌شوند تا دانش آموزان بی‌بضاعت به خاطر تنگدستی و فقر از تحصیل باز نمانند، افزود: یکی از وظایف مهم کمیته امداد استان اردبیل جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان تحت حمایت است چرا که این امر به توانمندسازی مددجویان نیز کمک شایانی خواهد کرد.

دشتی با اشاره به اینکه ۱۰۶ هزار تومان از محل کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها به حساب دانش آموزان تحت حمایت ساکن در مناطق محروم واریز شد تا آنها بتوانند پوشاک و کتاب‌های تحصیلی خود را تهیه کنند، گفت: ۸۶ هزار تومان نیز از محل کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها به دانش آموزان ساکن در شهرستان‌های اردبیل اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه دانش آموزان تحت حمایت همچنان با مشکل پرداخت هزینه سرویس مدارس و سایر هزینه‌های تحصیلی روبه‌رو هستند، افزود: با برگزاری مرحله دوم جشن عاطفه‌ها درصدد هستیم تا با یاری دانش آموزان نیکوکار در مدارس، مشکلات دانش آموزان تحت حمایت را برطرف کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه مرحله دوم جشن عاطفه‌ها در ۱۱ مهر ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد، اعلام کرد: حدود دو هزار مدرسه میزبان جشن عاطفه‌ها خواهند بود تا کمک‌های دانش آموزان نیکوکار را به دست همنوعان نیازمندشان برسانند.

دشتی به توزیع ۱۷۰ هزار پاکت جشن عاطفه‌ها در مدارس استان اردبیل اشاره کرد و گفت: تمامی کمک‌های دانش آموزان نیکوکار در مرحله دوم جشن عاطفه‌ها در اختیار مدارس قرار می‌گیرد تا براساس نظر مدیران و مسئولان آموزش و پرورش در اختیار دانش آموزان بی‌بضاعت در همان مدارس قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان بی‌بضاعت در هر مدرسه شناسایی شده‌اند و بر اساس آن کمک‌های مردمی در بین آنها توزیع می‌شود، افزود: بیشترین دانش آموزان شناسایی شده، مددجویان تحت حمایت کمیته امداد هستند که علاوه بر آنها، سایر دانش آموزان نیازمند نیز از کمک‌های همنوعان نیکوکار خود بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه کمیته امداد استان اردبیل با برگزاری جشن عاطفه‌ها دو هدف مهم را دنبال می‌کند، بیان کرد: از جمله اهداف مهم برگزاری جشن عاطفه‌ها در مدارس استان اردبیل، آموزش و فرهنگ‌سازی کمک به دیگران در دوران کودکی و نوجوانی به دانش آموزان است و دیگری اینکه هیچ دانش آموزی به خاطر فقر از تحصیل بازنماند.

دشتی با بیان اینکه برخی از خانوارها به دلیل تنگدستی مانع تحصیل فرزندان خود می‌شوند که آنها مجبورند به عنوان کودکان کار در جامعه فعالیت کنند، گفت: برگزاری هدفمند و برنامه‌ریزی شده جشن عاطفه‌ها کمک خواهد کرد تا از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شده و کودکان به موقع در کلاس‌های درس و مدرسه حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم حمایت‌های خیران از حالت کمی به حالت کیفی تبدیل شود، بیان کرد: به کارگیری مددجویان در کارگاه‌های اشتغال‌زایی، تدریس به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند، ویزیت رایگان خانوار تحت حمایت و ارائه دیگر خدمات به اقشار آسیب‌پذیر می‌تواند بخش مهمی از مشکلات آنها را برطرف کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه از مردم نیکوکاراستان اردبیل خواستاریم تا از طریق روش‌های نوین الکترونیکی کمک‌های خود را در اختیار کمیته امداد قرار دهند، افزود: استفاده از روش‌های نوین علاوه بر شفاف‌سازی عملکرد و هزینه‌کرد کمک‌های مردمی، موجب می‌شود تا کمک‌های آنها در سریع‌ترین زمان ممکن به دست نیازمندان برسد.

دشتی بهترین راه ارتباطی خیران با کمیته امداد را سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ اعلام کرد و گفت: سیستم آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* نیز از دیگر راه‌های ارتباطی خیران برای دستگیری از خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل است.

انتهای پیام/ح

توزیع ۱۷۰ هزار پاکت جشن عاطفه‌ها در مدارس استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار