آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر ارائه شد

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ هزار ۵۰۰ نفر در مراکز دولتی و خصوصی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته اند.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر ارائه شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمجید دراهکی در نشست برنامه ریزی آموزش مهارت استان با بیان اینکه آموزش‌های های مهارتی در ۱۰ شهرستان استان در حوزه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر ارائه شده است افزود: ۱۴ هزار و ۸۹ نفر از مهارت آموزان در بخش دولتی و بقیه در موسسات کارآموزی آزاد آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته اند.

وی نقش آموزش‌های مهارتی در تحقق اقتصاد مقاومتی را مهم دانست و اضافه کرد: با ارائه آموزش با کیفیت می‌توان زمینه تولید داخلی و اشتغال پایدار را فراهم کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه توسعه آموزش‌های مهارتی امسال در دو بخش آموزش روستائیان و عشایر و افراد آسیب پذیر، بد سرپرست و کم توان بوده است خاطرنشان کرد: در راستای تقویت و توسعه روستا‌ها بیش از ۲ هزار ۲۰۰ نفر مهارت افزایی شده اند که نقش مهمی در حمایت از مشاغل خانگی دارد.

دراهکی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در برهه کنونی مطرح است بحث اشتغال و ایجاد زمینه‌های اشتغال در جامعه است تاکید کرد: با چالشی که در بحث اشتغال برای جوانان وجود دارد کلید اصلی اشتغال پایدار و رفع بیکاری، فراگیری آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای است.

انتهای پیام/م

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.