حریرچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شیستوزومیازیس بیش از ۱۵ سال در کشور مشاهده نشده است/ کارشناسان حوزه سلامت اطلاعات خود را به روز کنند

جنیدی/فوری// شیوع پایین سرطان مثانه در کشور/ کنترل بیماری شیستوزومیازیس در ایرانسخنگوی وزارت بهداشت گفت: انگل شیستوزومیازیس در آب‌های شیرین شمال استان خوزستان قبل از سال 81 وجود داشته است.

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وجود انگل شیستوزومیازیس در رودخانه کارون اظهار کرد: با توجه به اقدامات خوب وزارت بهداشت در سالیان اخیر، از سال 81 به بعد یک مورد بیماری شیستوزومیازیس هم در کشور دیده نشده است و خوشبختانه در ایران میزان شیوع سرطان مثانه پایین است.

شیوع پایین سرطان مثانه در ایران

وی ادامه داد: میزان شیوع سرطان مثانه به ازای هر صد هزار نفر در کشور 8ونیم نفر است که این آمار در استان خراسان کمتر از متوسط کشوری یعنی 7.93 است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در سالیان گذشته برای مقابله با بیماری شیستوزومیازیس به طور رایگان آزمایش‌های خون انجام شده است و داروهای مورد نیاز در اختیار مردم قرار می‌گرفت.

وی گفت: انگل شیستوزومیازیس در آب‌های شیرین شمال استان خوزستان در 16 سال پیش قبل از سال 81 وجود داشته است.

حریرچی یادآوری کرد: من از کارشناسانی که در حوزه سلامت اظهار نظر می‌کنند تقاضا دارم که صحبت‌های خود را با علم و مستنادات روز منطبق کنند و به پیشرفت چشمگیر حوزه بهداشت و درمان توجه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار