ستاره‌های فدراسیون فوتبال یکی یکی خاموش می‌شوند

تیم‌های ملی پایه فوتبال کشورمان با حضور مربیان با تجربه ایرانی و خارجی نتایج بسیار ضعیفی کسب کردند و عملکرد خوبی نداشتند.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از ناکامی تیم ملی فوتبال امید ایران در رقابت های بازی های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ جاکارتا، تیم ملی نوجوانان کشورمان هم با هدایت عباس چمنیان موفق نشد در مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا از گروه خود صعود کند و خیلی زود حذف شد.

تیم امید در صورتیکه می توانست با بازیکنان زیر ۲۳ سال و ۳ سهمیه بازیکن بزرگسالان در اندونزی حضور یابد اما با صلاحدید کادرفنی و مسئولان فدراسیون فوتبال برای کسب تجربه بیشتر با تیم زیر ۲۱ سال و بدون سهمیه بازیکن بزرگسال در این رقابت ها حضور یافت و پس از کسب ۴ امتیاز مقابل عربستان و کره شمالی و شکست مصلحتی مقابل میانمار در رده دوم گروه قرار گرفت و در مرحله حذفی و در تقابل با کره جنوبی شکست خورد و خیلی زود به ایران بازگشت.

البته کرانچار و کادرفنی تیم امید در صدد هستند تا این تیم را آماده حضور در رقابت های مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ ژاپن کنند تا طلسم صعود نکردن به این رقابت ها شکسته شود. 

ستاره های فدراسیون فوتبال یکی یکی خاموش می شوند

گفتنی است، حمید استیلی، مدیر تیم ملی فوتبال امید کشورمان به عنوان نماینده ایران در مراسم قرعه کشی مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ ژاپن شرکت می‌کند. این مراسم ۷ نوامبر ۲۰۱۸ (۱۶ آبان ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

البته در حال و هوای دربی ۸۸ پایتخت میان استقلال و پرسپولیس و پس از حذف تیم ملی امید،  نوجوانان کشورمان هم  با هدایت عباس چمنیان از گردونه رقابت های قهرمانی فوتبال آسیا حذف شد تا ناکامی تیم های ملی فوتبال پایه در بخش پسران تکمیل شود. تیم ملی نوجوانان که به عنوان نایب قهرمان مسابقات سال ۲۰۱۶ در گروه C رقابت های امسال حضور داشت، پس از کسب یک برد، یک تساوی و یک شکست با بدشانسی و یا حتی تبانی، موفق به صعود از گروهش نشد و خیلی زود حذف شد.

نوجوانان کشورمان در بازی نخست ابتدا مقابل اندونزی با نتیجه ۲ بر صفر شکست خوردند و در ادامه با هندوستان به تساوی صفر بر صفر رسیدند تا برای صعود نیاز به برد مقابل میانمار داشته باشند.  البته نظمی نصرالدین، داور تقابل ایران و هند در دقیقه ۷۴ یک خطای پنالتی به سود ایران گرفت که ضربه امیر حسین باویه، بازیکن تیم ایران را دروازه‌بان هند مهار کرد تا آغاز حذف هم تیمی هایش شود.

با این نتیجه و پس از پایان هفته دوم، ایران و هندوستان به ترتیب با یک و چهار امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند و  بعید به نظر می‌ رسید، شاگردان عباس چمنیان که در دوره قبلی رقابت‌ ها به مقام نایب قهرمانی رسیده بودند، بتوانند از گروه خود صعود کنند که این اتفاق رخ داد.

در چارچوب دور سوم بازی ها، ایران با نتیجه ۵ بر یک به پیروزی رسید اما با توجه به تساوی تیم‌های هند و اندونزی در دیگر بازی، شاگردان عباس چمنیان با کسب ۴ امتیاز و یک امتیاز کمتر از تیم های اندونزی و هند در رده سوم قرار گرفت و از گردونه مسابقات حذف شد. گل‌های ایران را امیرحسین عزیزی (17 و 36)، آریا برزگر (21) و محمدامین دوستعلی (31و 64) به ثمر رساندند.

البته بهتر است درباره کارنامه تیم ملی فوتبال نوجوانان بدانید که تیم کشورمان در سال 2008 همراه با علی دوستی مهر قهرمان مسابقات قهرمانی‌ آسیا شدند و یک بار هم در سال 2000 عنوان نایب قهرمانی این مسابقات را به دست آورده است. آنها با هدایت چمنیان در دوره قبلی نیز ( ۲۰۱۶ ) با دیدار نهایی رسیده بودند اما در ضربات پنالتی با اشتباهات سعید آهنی و امیر اسماعیل زده مقابل عراق شکست خوردند و به مقام دومی رسیده بودند.

از ستاره های تیم نوجوانان در سال ۲۰۱۶ می توان به طاها شریعتی ( بازیکن سایپا تهران )، امیر حسین اسماعیل زاده ( بازیکن کنونی استقلال تهران )، محمد شریفی، وحید نامداری، یونس دلفی ( استقلال خوزستان )، الهیار صیادمنش ( استقلال تهران ) و ... اشاره کرد.  

البته در کنار حذف تیم ملی امید و تیم نوجوانان نباید از عملکرد ضعیف شاگردان فرهاد پورغلامی در تیم ملی جوانان گذشت. تیم جوانان ایران با هدایت سرمربی سابق تیم ملوان در بازی اول مقابل سوریه به تساوی یک بر یک رسید و پس از تساوی بدون گل مقابل اردن به دیدار فلسطین رفت که شاگردان پورغلامی در این دیدار با 4 گل حریف را شکست دادند اما این برد هم برای یوزهای جوان کافی نبود تا ایران پایین تر تیم هایی مانند مالزی، تایلند و چین تایپه قرار بگیرد و از صعود به مرحله نهایی رقابت ها باز بماند.

ستاره های فدراسیون فوتبال یکی یکی خاموش می شوند

ایران در دور قبلی این مسابقات  پس از 16 سال با حضور در جمع 4 تیم پایانی به جام جهانی صعود کرده بود اما این بار حتی به دور نهایی نیز راه نیافت و نمی تواند در مسابقات جام جهانی بعدی جوانان جهان که سال 2019 برگزار می شود، شرکت کند.

البته مصاحبه پورغلامی پس از دیدار با فلسطین در نشست خبری عجیب تر از حذف تیم جوانان بود. او که از قوانین مسابقات و از شرایط جداول 3 ، 5 و 4 تیمی رقابت های  مقدماتی اطلاعی نداشت ، در مقابل رسانه های جهان بیان کرد که فدراسیون فوتبال باید پیگیر حق تیم ملی باشد.

فدراسیون فوتبال ایران به دلیل رکوردها و افتخاراتی که بدست آورد، از سوی فیفا، فدراسیون ۵  ستاره لقب گرفت اما با نتایج ضعیف تیم های ملی پایه فوتبال کشورمان در بخش پسران، ستاره ها یکی یکی درحل خاموش شدن هستند و باید مسئولان فدراسیون فوتبال با توجه زیادی به این تیم ها داشته باشند و تمام تمرکزشان را روی تیم بزرگسالان و کارلوس کی روش قرار ندهند.


بیشتر بخوانید:

ایران صفر- هندوستان صفر/شانس صعود شاگردان چمنیان کمرنگ شد

تصمیم کبرا در فوتبال جواب نداد/ «هم پیاز خوردیم هم چوب،پول هم دادیم»

کرانچار: اگر به عقب بازگردیم با همان روش مقابل میانمار بازی می کنیم

ماجدی:تنها مشکل تیم امید نبود زمان کافی بود

فرهاد پورغلامی در تیم ملی جوانان ماندنی شد


انتهای پیام/

نتایج ضعیف تیم های ملی فوتبال پایه در رقابت های آسیایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۷
من پرسپولیسیم