بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ – اندونزی؛

تصمیم کبرا در فوتبال جواب نداد/ «هم پیاز خوردیم هم چوب،پول هم دادیم»

تیم ملی فوتبال امید که به بهانه جوانگرایی از بازی های آسیایی جاکارتا 2018 حذف گردید، متهم به تصمیمات غلط در گزینش بازیکنان شد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال امید ایران با هدایت زلاتکو کرانچار و بازیکنان زیر ۲۱ سال راهی اندونزی شد تا در بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018 به مصاف تیم های عربستان، کره شمالی و میانمار برود. طبق قوانین مسابقات، تیم ها می توانند از تیم زیر ۲۳ سال و ۳ سهمیه بزرگسال استفاده کنند، اما مسئولان فدراسیون فوتبال و تیم ملی امید تصمیم گرفتند تا با تیم زیر ۲۱ سال به این مسابقات بروند تا همین تیم بتواند در مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ و در صورت راهیابی به رقابتهای گروهی، در ژاپن (میزبان المپیک بعدی) بازی کنند.

 تصمیم کبری در فوتبال جواب نداد/ «هم پیاز خوردیم هم چوب ،پول هم دادیم»

• البته در این تیم، بازیکنی مانند مهدی امینی بود که بالای ۲۱ سال سن داشت  و عملکرد مطلوبی به جای گذاشت. این دروازه بان حدود ۱۰ سال از فوتبال خود را در اصفهان و زیر نظر محمد رضا ساکت، دبیرکل کنونی فدراسیون فوتبال پشت سر گذاشت و تنها بازیکن تیم ملی فوتبال امید ایران بود که بالای ۲۱ سال داشت.


بیشتر بخوانید:

فوتبالی‌ها در فرودگاه اندونزی گیر کردند

استیلی: حمایت مسئولان نشان از اهمیت بالا به تیم ملی امید است


فدراسیون فوتبال کشورمان با ریاست مهدی تاج، می توانست رایزنیهایی را با باشگاه های شارلوای بلژیک و روبین کازان روسیه انجام دهد تا سعیدعزت اللهی و سردار آزمون ۲ فوتبالیست آینده دار و لژیونر کشورمان که شرایط سنی با دیگر بازیکنان را دارند، همراه با تیم ملی فوتبال امید به اندونزی می رفتند تا به کرانچار و کادرفنی تیم کمک کنند اما این موضوع از سوی باشگاه های خارجی تایید نشد و این درحالی است که فدراسیون فوتبال کره جنوبی توانست مجوز بازی سون هیونگ مین، ستاره تاتنهام را بگیرد تا تیم ملی امید کشورش را همراهی کند، البته به غیر از این بازیکن، جو هیون وو (دروازه بان اصلی کره در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه) هوانگ هی چان (ستاره تیم ردبول سالزبورگ اتریش) هوانگ اوی جو (بازیکن ۲۵ ساله با ۱۱ بازی ملی) و لی سئونگ وو (مهاجم تیم هلاس ورونا ایتالیا) همراه با دیگر بازیکنان در این تورنومنت حاضر بودند.

 تصمیم کبری در فوتبال جواب نداد/ «هم پیاز خوردیم هم چوب ،پول هم دادیم»

• به هرحال مسابقات آغاز شد و در دیدار نخست مقابل سعودی ها عملکرد بدی نداشتیم و با شانسی که در ثانیه های پایانی آوردیم که ضربه مهاجم عربستان به تیرک دروازه برخورد کرد، در پایان یک امتیاز گرفتیم. با تغییر تاکتیک و نیمکت نشین شدن مهدی قائدی، محمد امین اسدی و حضور امیر روستایی و محمد خدابنده لو از ابتدا، موفق شدیم با نتیجه ۳ بر صفر کره شمالی را شکست دهیم و با یک کارت زرد بیشتر نسبت به عربستان در رده دوم جدول گروه ششم مسابقات قرار بگیریم.

• در دیدار پایانی نه برای پیروزی و صعود مقتدرانه، نه برای اثبات توانایی های مان، بلکه برای برخورد نکردن با کره جنوبی و یاران هیونگ مین به مصاف میانمار رفتیم و در دیداری به طور کامل تشریفاتی و دوستانه با نتیجه ۲ بر صفر شکست خوردیم تا به عنوان تیم دوم به مصاف مالزی برویم، اما عربستانی ها استراتژی (برنامه ریزی) بهتری نسبت به ما داشتند و از کره شمالی ۳ - صفر باختند تا بازهم شاگردان کرانچار صدرنشین گروه شوند.

 تصمیم کبری در فوتبال جواب نداد/ «هم پیاز خوردیم هم چوب ،پول هم دادیم»

حمید استیلی، مدیر تیم ملی امید پس از دیدار با میانمار در این رابطه بیان کرد: من و کادرفنی انتقادات را به جان می خریم، اما فراموش نکنید در دوره گذشته، تیم امید پیش از شروع رسمی مسابقات و برگزاری افتتاحیه در همین مرحله حذف شده بود، اما این تیم امسال به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کرد.

• او افزود: در بازی با میانمار دوست داشتیم، مسیر ما تا صعود به مرحله نیمه نهایی آسان تر شود. با توجه به سال ها حضورم در فوتبال و اینکه مدت زیادی در تیم ملی و پرسپولیس بودم، به خوبی میدانم مردم ما به فوتبال هجومی علاقه مند هستند، اما یک سوال از مربیانی که انتقاد میکنند، میپرسم، اگر آنها جای ما بودند و در این وضعیت قرار داشتند، آیا ترجیح می دادند با کره جنوبی بازی کنند یا اینکه مسیر ساده تری داشته باشند و خیلی راحتتر به جمع ۴ تیم برسند؟

 تصمیم کبری در فوتبال جواب نداد/ «هم پیاز خوردیم هم چوب ،پول هم دادیم»

• مدیر تیم امید یادآور شد: کره جنوبی برای بالا بردن آمار مدالهایش روی فوتبال هم حساب کرده و به همین خاطر از بازیکنان زیر ۲۳ سال و ۳ سهمیه بالای ۲۳ سال خود استفاده میکند که ستاره تاتنهام هم جزء این نفرات است. آنها به دنبال کسب مدال طلای بازیهای آسیایی هستند و آیا در این شرایط هم مربیان ترجیح میدادند به جای بنگلادش و مالزی با کره جنوبی روبرو شوند؟

• تیم امید با ترس از ستاره های کره جنوبی به  این دیدار رفتند و با نتیجه ۲ بر صفر شکست خوردند تا خیلی زود به کشورمان بازگردند. تیمی که رویای قهرمانی و معافیت از خدمت مقدس سربازی را در سر داشت. در دیدار با شاگردان کیم هاک بوم در تیم ملی کره جنوبی، بازیکنان روحیه خوبی نداشتند و شاید این موضوع مربوط به ذهنیت قبل از بازی با کره جنوبی بود.

• اخراج سریع محمد امین اسدی، مهاجم باشگاه پرسپولیس و تیم امید هم سبب تضعیف روحیه بازیکنان شد. شاید اگر حمید استیلی و کرانچار اشتباه بازیکن جوان را نادیده می گرفتند تا پس از پایان مسابقات به آن رسیدگی کنند، برای این بازیکن اتاق رزرو می کردند تا با چشمانی گریان در لابی هتل منتظر نباشد و بازیکنان هم تیمی و دوست خود را در آن وضعیت نمی دیدند، شاید سبب رخ دادن اتفاقات دیگری در زمین می شد اما استیلی مانند دوران مربیگری اش، به تماس ها از تهران و درخواست بازیکنان تیم امید توجهی نکرد تا اسدی از اندونزی به قطر و سپس تهران بیاید.

 تصمیم کبری در فوتبال جواب نداد/ «هم پیاز خوردیم هم چوب ،پول هم دادیم»

این موضوع روی اول ماجرا بود که بعد از شکست تیم ملی از ان رونمایی شد اما این ماجرا بُعد دیگری نیز دارد. در سال های گذشته، تیم ملی امید ایران با تیم اصلی و با استفاده از 3 سهمیه بزرگسال در بازی های آسیایی شرکت می کرد و در برخی مواقع نتایج نا امید کننده و در بعضی اوقات با کسب رتبه همراه بودند اما زمانیکه تیم فوتبال زیر 23 سال نتیجه می گرفت، منتقدان اظهار داشتند که باید برای تقویت تیم المپیک، تیم زیر 21 سال باید شرکت می کردند و همین انتقادات گاه و بیگاه سبب شد تا مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پیش از مسابقات به مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بگوید که این تیم برای کسب تجربه به بازی های آسیایی 2018 می رود و در واقعیت برای المپیک 2020 توکیو آماده خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

کرانچار: اگر به عقب بازگردیم با همان روش مقابل میانمار بازی می کنیم

ماجدی:تنها مشکل تیم امید نبود زمان کافی بود


ضرب المثل ایران در اینباره مصداق دارد که «هم پیاز خوردیم هم چوب،پول هم دادیم.» به هر حال  تیم ملی امید با هدایت زلاتکو کرانچار و جمعی از بازیکنان لیگ برتری و لیگ یکی حذف شد، اما باید به این تیم امیدوار بود و از آن‌ها حمایت کرد تا یوز‌های جوان بتوانند پس از ۴۴ سال طلسم صعود نکردن به المپیک را بشکنند.

گزارش: محمد صادق تبار

انتهای پیام/

نگاهی به حذف تیم ملی امید فوتبال ایران از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
استیلی موقعیت های زیادی داشته درفوتبال موفق نبوده بایدبزاره بره....
-
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
آقای استیلی مردم را چی فرض کردی .............. یا ...................... باختید که باختید دیگه توجیه خرابکاری چیه؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
تا زمانی استیلی و امثال استیلی و تفکرات رنگی تو فوتبال این مملکت هست باید نشست و دید چگونه فرصت ها و جوان ها میسوزند
کارنامه استیلی وامثال اینا رو چند باره با عینک بخونید هر جا رفتن فاجعه بوده
Iran (Islamic Republic of)
‌اکبر
۰۱:۲۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
حالا فهمیدید هر مربی ، مربی نمیشه
تا تیم ملی هم به فنا نرفته یه فکری هم برای قرارداد مجدد تیم با کی روش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
این مطلب انتقاد از عمل کرد تیم امید است و تایید خلاف بازیکن خطا کار پرسپولیس است این که تیم ما از کره ضعیف بود قبول ولی اینکه حالا موقع اخراج خلاف کار نبود این کاملا اشتباه است
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۰۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
اقای استیلی سابقه درخشان در تعصب دارنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
واقعا بازیتون ضعیف بود
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۱:۳۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
من یه پرسپولیسیه صد آتیشم ولی این ملاک نمیشه که با ابرو بالا دادن کسی مربی خوبی بشه آقای استیلی برو خودتو اصلاح کن دل شکستن هنر نیست دل به دست آوردن هنره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
فقط کیروش
Iran (Islamic Republic of)
حسین شیرازی
۲۰:۰۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
ترس توی چهره یک به یک بازیکنان تیم امید موج میزد،اینقدر بی برنامه و تاکتیک بودند که نصف بازی رو به پاس کاری در زمین خودشون تلف کردند که 90 دقیقه فقط تمام شه!!
Iran (Islamic Republic of)
ش
۱۷:۴۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
حالا هی بگین کی روش بده یه کره جنوبی رو هم نتونستن ببرن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۰۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
نه خیلی کی روش قهرمان کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
تیم امید خیلی ضعیف بود بی برنامه ناهماهنگ
آخرین اخبار