معاون خدمات شهری شهرداری مراغه ؛

درختان چنار در خیابان های مراغه خشک شدند

معاون خدمات شهری شهرداری مراغه ،گفت:درختان چنار مراغه که از مناظر زیبای طبیعی این شهر محسوب می شوند ، این روزها در حال خشک شدن هستند .

خشک شدن درختان چنار در خیابان های مراغهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛درختانی که سایه آنها در بهار و تابستان زیبایی معابر شهر مراغه را دو چندان می کند ، به خاطر کم آبی ، پایین رفتن آب سفره های زیر زمینی و بیماریهای گیاهی یکی پس از دیگری خشک می شوند.

 

نامهربانی برخی شهروندان متمکن برای ساخت مجتمع تجاری ومسکونی روند خشک شدن درختان حاشیه خیابان ها را تسریع کرده است.


مراغه به خاطر وجود دو میلیون و 400 هزار مترمربع فضای سبز و وجود نزدیک 2 هزار هکتار باغ در محدوده حاشیه و اطراف شهر به باغ شهر ایران شهرت دارد ولی هر روز بخشی از این باغها تخریب و به فضای مسکونی و تجاری تبدیل می شود .


متأسفانه در چندین خیابان شهر ، از جمله در بلوار شهید شکاری ، پاسداران ، کمربندی شمالی ، حوالی میدان گاز درختان به سرعت در حال خشک شدن هستند.


پورصادق معاون خدمات شهری شهرداری مراغه گفت : برخی درختان چنار در حاشیه خیابانها به خاطر پایین رفتن آب در سفره های زیر زمینی خشک شده اند.


وی افزود : در مراغه نزدیک به 15 هزار اصله درخت چنار شناسایی و پلاک کوبی شده و برنامه شهرداری حفاظت از این درختان 50 تا 90 ساله است .


وی ادامه داد : برخی از درختان به خصوص در بلوار شهید شکاری به خاطر بیماری های گیاهی در حال خشک شدن هستند. 


به گفته پورصادق نمک پاشی خیابانها در زمستان برای برف روبی و جاری شدن آب نمکی به پای درختان وزش بادهای نمکی از سمت دریاچه ارومیه از دیگر عوامل خشک شدن درختان چنار در مراغه است .


معاون خدمات شهری شهرداری مراغه افزود : تلاش می کنیم شیوه آبیاری درختان چنار را تغیر داده و به شیوه آبیاری در پای درخت تبدیل کنیم.


پورصادق اضافه کرد : درختان چنار در مواقع بیماری و آفت برای جلوگیری از خشک شدن کودپاشی وسمپاشی می شوند .


شهرستان مراغه با حدود 260 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است .

 

انتهای پیام/

 

خشک شدن درختان چنار در خیابان های مراغه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار